تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 289318
وزیر اوقاف مصر:

باید با وحدت، دربرابر فرقه‌های ضاله و موج افکار انحرافی ایستادگی کنیم

وزیر اوقاف مصر با بیان اینکه برخی افراد با صدور فتواهای غیرعلمی خود، سبب پیدایش گروه‌های انحرافی می شوند، بر ضرورت مقابله علما با این مسأله تأکید کرد.
باید با وحدت، دربرابر فرقه‌های ضاله و موج افکار انحرافی ایستادگی کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر طی سخنانی در کنفرانس" نقش فتوا در ثبات جوامع" در مصر، با اشاره به مسؤولیت خطیر فقها و مفتیان در برقراری امنیت در جامعه گفت: افرادی که شایستگی صدور فتوا را ندارند، با فتواهای غیرعلمی خود سبب پیدایش گروه‌های انحرافی با افکار افراطی شدند که وظیفه علما است تا با جدیّت این مشکل را حل کنند.

وزیر اوقاف مصر تصریح کرد: نیاز امروز جهان اسلام مقابله با گروه‌های انحرافی و سازمان‌های تروریستی است که به جنگ فکری، دینی و فرهنگی با جهان اسلام، آمده‌اند.

مختار جمعه افزود: تروریسم وابسته به هیچ دین و آیینی نیست، بنابراین باید با وحدت و تشریک مساعی در برابر فرقه‌های ضالّه و موج افکار انحرافی و شاذّ ایستادگی کنیم.

وی علما را پناهگاه امن و خیمه‌های امید مردم توصیف کرد و گفت: علما و نخبگان دینی بایستی مطابق با تغییر شرایط در فتواها و امور حیاتی زندگی مردم تجدید نظر کنند؛ هر چند که تجدّد گرایی مسأله‌ آسانی نیست و نیازمند تلاش مضاعف و بیش از پیش صاحب نظران دینی است.
 
https://taghribnews.com/vdciz3arvt1avp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی