تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 234615

فرار سه هزار و 700 خانواده عراقی از فلوجه و صقلاویه/ درخواست دولت عراق از عربستان سعودی

وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد: شمار خانواده های پناهجوی عراقی که از فلوجه و صقلاویه خارج شدند، به بیش از سه هزار و 700 خانواده رسیده است.
فرار سه هزار و 700 خانواده عراقی از فلوجه و صقلاویه/ درخواست دولت عراق از عربستان سعودی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد رشید" مدیر بخش استان الانبار در وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد: تاکنون سه هزار و 708 خانواده عراقی از فلوجه و صقلاویه گریخته و در اردوگاه های عامریه و خالدیه در اطراف شهر فلوجه مستقر شده اند.

وی افزود: وزارت مهاجرت عراق مواد غذایی، بهداشتی و سایر ملزومات را برای پناهجویان عراقی در این اردوگاه ها توزیع کرده است.

از سوی دیگر فرماندار شهرستان "رطبه" در استان الانبار از بازگشت 70 درصد از اهالی این شهرستان به منازل مسکونی خود خبر داد؛ "عماد الدیلمی" رطبه افزود: زندگی به شهر رطبه بازگشته است و بازارها و مراکز تجاری فعالیت دوباره خود را آغاز کرده اند.

نیروهای عراقی ماه گذشته موفق شدند شهرستان رطبه در استان الانبار را به طور کامل از عناصر گروهک تروریستی داعش آزاد کنند.

پیشتر نیز "ابراهیم العوسج" فرماندار الرمادی از بازگشت 26 هزار خانواده به این شهر مرکز استان الانبار خبر داده بود؛ العوسج همچنین گفت: پش بینی می شود با پایان فصل امتحانی دانش آموزان بیشتر ساکنین الرمادی به این شهر بازگردند.

خبر دیگر اینکه، دولت عراق روز گذشته  تلویحا از عربستان سعودی خواست به مقررات سازمان ملل پایبند باشد.

دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به دنبال اعتراف وزارت کشور عربستان مبنی بر کمک مالی شهروندان این کشور به گروه تروریستی تفکیری داعش در عملیات فلوجه، در بیانیه ای از دولت های جهان خواست به قطعنامه های صادره از شورای امنیت درباره عدم کمک مالی به داعش، پایبند باشند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری آمده است که در قطعنامه های شورای امنیت بر ضرورت بازخواست افراد و مؤسساتی که به صورت فردی یا جمعی به گروه های تروریستی از جمله داعش کمک می کنند، تأکید شده است.

وزارت خارجه عراق نیز شنبه شب گذشته، خواستار توضیح دولت سعودی در خصوص اعتراف وزارت کشور عربستان درباره کمک های مالی شهروندانش به داعش در جنگ فلوجه شد.



 
https://taghribnews.com/vdciz5arwt1apq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی