تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۵
کد مطلب : 233012
ظریف:

زمینه گسترش مناسبات بین پرتغال و ایران فراهم است

وزیر امور خارجه در دیدار با معاون وزیر خارجه پرتغال، توسعه جهانگردی و گردشگری را از زمینه های مستعد برای گسترش روابط ایران و پرتغال بیان کرد و گفت: زمینه گسترش مناسبات بین دو کشور فراهم است.
زمینه گسترش مناسبات بین پرتغال و ایران فراهم است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " محمدجواد ظریف" در دیدار با "جرج کوستا اولیویرا" معاون وزیر امور خارجه پرتغال که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با بیان این مطلب افزود: گسترش آموزش زبان فارسی در پرتغال می تواند یکی از راه های توسعه روابط باشد.

وی افزود: بنیاد سعدی مسؤولیت گسترش آموزش زبان فارسی در خارج از ایران را بر عهده دارد و می تواند در این رابطه فعال شود.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین توسعه جهانگردی و توریسم را از زمینه های مستعد برای گسترش روابط ارزیابی کرد.

ظریف تأکید کرد:در حوزه اقتصادی، حل مسائل بانکی از موضوعات مورد توجه است و علاوه بر گام های کنونی، انتظار داریم اقدامات بیشتری در این رابطه صورت پذیرد و شرکتها و بانکها بتوانند به راحتی فعالیت خود در ارتباط با ایران را از سر گیرند.

"جرج کوستا اولیویرا "معاون وزیر امور خارجه پرتغال نیز بر گسترش آموزش زبانهای دو کشور در کشور مقابل تأکید کرد و علاقه مندی پرتغال برای حضور شرکتهای این کشور در ایران را خاطر نشان ساخت.

معاون وزیر امور خارجه پرتغال اضافه کرد:پرتغال و جمهوری اسلامی ایران می توانند در زمینه های مختلفی با هم همکاری کنند و اکنون زمان عینیت بخشیدن به این ظرفیتها می باشد.

محمد جواد ظریف روز گذشته در ساختمان شماره یک وزارت خارجه با "لینکه ویچیوس" وزیر امور خارجه لیتوانی نیز دیدار و  آخرین راههای گسترش همکاریهای دوجانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
https://taghribnews.com/vdcizparrt1apu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی