تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 266818
رئیس شورای علمای حزب اسلامی مالزی:

احزاب اسلام‌ستیز، بزرگترین تهدید علیه آزادی مذهبی در مالزی هستند

رهبر حزب اسلامی مالزی در سخنانی، از احزاب سیاسی این کشور خواست از حد و مرزشان نگذشته و سد راه رشد اسلام در مالزی نشوند.
احزاب اسلام‌ستیز، بزرگترین تهدید علیه آزادی مذهبی در مالزی هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبر حزب اسلامی پان مالزی در سخنانی در 63مین همایش سالانه این حزب قدرتمند اسلام‌گرایان کشور، از اقدامات احزاب در مالزی برای مسدود کردن راه رشد اسلام در مالزی انتقاد کرد.

"داتوک سری عبدالهادی آونگ" رهبرحزب اسلامی پان مالزی گفت: بزرگترین تهدید علیه آزادی مذهبی، احزاب سیاسی اسلام‌ستیز هستند؛ در مالزی بعضی احزاب سیاسی وجود دارند که برای ایجاد سد راه در پیشرفت و رشد اسلام از همدیگر سبقت می‌گیرند.

وی افزود: این اقدامات اگر ادامه پیدا کنند به بزرگترین تهدید علیه همدلی و آزادی مذهبی فعلی موجود در جامعه مالزی تبدیل می‌شوند، چرا که اسلام دین وحدت و همبستگی است.

عبدالهادی سپس با حضور در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: بعضی از احزاب با دخالت در امور اسلامی از حد گذشته‌اند ما خط قرمز‌های آن‌ها را نمی‌شکنیم، چرا آن‌ها خط قرمزهای ما را می‌شکنند؟ اگر آن‌ها اجازه دارند برای زندگی هندی‌ها، چینی‌ها و بودایی‌ها مبارزه کنند، چرا ما اجازه نداریم که برای اسلام مبارزه و تقلا کنیم؟

وی همچنین اعلام کرد: حزب حرکت دموکرات مالزی که پیش از این هم‌پیمان ما بوده، اکنون نشان داده است که قابلیت پذیرش رهبری اسلامی را ندارد.

در حالی که حزب اسلامی پان مالزی به دنبال افزایش مجازات و ارائه طرح قوانین شریعت اسلامی در دادگاه‌ها است، حزب حرکت دموکرات مالزی و بعضی دیگر احزاب ملی این کشور به شدت مخالفت‌شان را با اجرای قوانین شریعت اسلامی اعلام کرده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcizqarvt1aqv2.cbct.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی