تاریخ انتشار۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 166116
آیت الله اراکی در همایش علمای شیعه و اهل سنت استان های شمال شرق کشور:

تکفیری ها نه شیعه اند نه سنی بلکه دست پرورده استکبارند/مسئله وحدت جهان اسلام یک واجب دینی و شرعی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: در قرآن کریم تفرقه با شرک و کفر برابر دانسته شده است و ایمان و اسلام مساوی با وحدت است.
تکفیری ها نه شیعه اند نه سنی بلکه دست پرورده استکبارند/مسئله وحدت جهان اسلام یک واجب دینی و شرعی است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در همایش بزرگ علمای شیعه و اهل سنت استان های شمال شرق کشور که با موضوع "جهان اسلام، مکر تکفیر و راه های برون رفت از آن" در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه مسئله وحدت جهان اسلام یک شعار سیاسی محض نیست، اظهار داشت: مسئله وحدت بیش از آنکه یک شعار سیاسی و یا یک مصلحت اجتماعی جامعه باشد یک واجب دینی و شرعی است که نشأت گرفته از منابع دینی ما، آیات قران و سیره معصومین (ع) است.

وی افزود: در قرآن کریم تفرقه با شرک و کفر برابر دانسته شده است و ایمان و اسلام مساوی با وحدت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: به فرموده امام راحل مسئله وحدت یک تکلیف دینی است و پرداختن امام به مسئله وحدت مسلمین جهان نشان دهنده اخلاص امام در دین و معرفت عمیق آن در دین است.

وی گفت: تکفیری ها و گروه های ترویستی که با نام اسلام در بعضی کشورهای اسلامی دست به جنایت های فجیح می زنند به هیچ دین و مذهبی پایبند نبوده و از شیعه و سنی نیستند، بلکه دست پرورده استکبار جهانی و جیره خوارانش هستند.

آیت الله اراکی اظهار کرد: امروزه مهمترین وظیفه علمای تشیع و اهل سنت جهان، ارشاد مسلمانان به گوش ندادن سخنان تفرقه انگیز شبکه های ماهواره ای از جمله کلمه، وصال، فدک، سلام و... است که قصد ایجاد نفاق و تنش در جامعه را دارند.

وی همچنین با اعلام اینکه خداوند در قرآن اهل کتابی که اقدام به پراکندگی دین کرده اند را مورد سرزنش خود قرار داده است افزود: متاسفانه بعضی افراد که از اهل کتاب ها نیز محسوب می شدند برای جاه طلبی و رفع هوای نفسانی خود اقدام به پراکندگی در دین کرده اند.

آیت الله اراکی با اعلام اینکه کشور ما بیشترین هزینه را برای اهل سنت انجام می دهد که آن هزینه نیز کشور فلسطین است گفت: موضوع فلسطین و غزه از محوری ترین مسائل روز محسوب می شود که از ارزش بالایی برخوردار است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انقلاب اسلامی را الگویی برای دیگر کشورهای منطقه خواند و افزود: این کشورها با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به این نتیجه رسیدند که می توانند تغییری در کشور خود بوجود بیاورند از این رو دچار تغییر و تحول شدند.

وی علت حمایت ایران از سوریه را ایستادگی این کشور در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: کشور ایران برای نظام اسلامی اهمیت زیادی قائل است، از سوی دیگر نیز دشمنان اسلام قصد دارند با ایجاد درگیری در کشور های مسلمان اتحاد و وحدت این افراد را خدشه دار کرده و در نهایت اهداف خود را نیز همانند دیگر کشورها در کشور ما عملی کنند.

آیت الله اراکی افزود: کشور ما هیچگاه اجازه ورود دشمنان را به خاک کشور نمی دهد و با تمام قدرت در مقابل زورگویان ایستادگی می کند تا جلوی اهداف شوم ظالمان عالم را بگیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از برگزاری بزرگترین کنفرانس جهانی با موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور علما و اندیشمندان تشیع و اهل سنت جهان به میزبانی ایران در آینده ای نزدیک در تهران خبرداد و افزود: این کنفرانس جهانی با هدف دفاع از مردم مظلوم فلسطین با تشکیل اتحادیه علمای اسلام برگزار می شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش جمع آوری کمک مالی کلان با همکاری کشورهای اسلامی، برای حمایت از خانواده های شهدای غزه و بازسازی ویرانی های آن شهر است.

گفتی است این همایش با حضور پرشور علمای تشیع و اهل سنت استان های خراسان شمالی، رضوی و گلستان در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور بجنورد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcizqazqt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی