تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 55261
یونان مانع حرکت ناوگان آزادی به غزه می شود

یونان اسرائیلی؟!

تنا
دولت یونان، جمعه، رسما اعلام کرد که به کشتی های امدادرسان عازم غزه چه یونانی و چه غیر یونانی مجوز حرکت به سوی باریکه را نخواهد داد.
یونان اسرائیلی؟!

کشتی آمریکایی جسارت امید (Audacity of Hope) که تصمیم به حرکت به سوی باریکه را از بندر پیره داشت، توسط گارد ساحلی یونان، توقیف گردیده است. 

مسئولان این جبهه بین المللی برای شکستن حصر غزه، اقدام یونانی ها را تحت فشار اسرائیل و در سکوت مسئله دار اتحادیه اروپایی صورت پذیرفته، محکوم نموده اند. 

در اعلامیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است: این غیرقابل پذیرش است که اتحادیه اروپایی اینچنین آشکارا، سیاست های نامشروع اسرائیل را حمایت کند، غیرقابل پذیرش است که اتحادیه اروپایی می تواند، اینچنین توهین آمیز بسیج مردمی بی سابقه از ده ها کشور به نفع آزادی و عدالت را، انکار نماید. آزادی تردد و دریانوری به سخره گرفته شد، و بار دیگر صدای مردم خفه گردید. 

طرفداران این حرکت مردم به راه پیمایی های اعتراضی در سراسر دنیا و در حمایت از ناوگان های امداد رسان به باریکه غزه دعوت نموده اند. 

به نوشته پایگاه خبری مسلمانان فرانسه، از هم اکنون تجمعات مردمی در حمایت از حرکت کشتی های کمک رسان به باریکه در حصر غزه، سازماندهی گردیده است. راه پیمایان از دولت فرانسه درخواست می کنند که شرایط را برای حرکت کشتی ها به سوی غزه فراهم آورد.
https://taghribnews.com/vdcizraw.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی