تاریخ انتشار۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۷
کد مطلب : 172416
دبیرکل حزب الله:

خطر تکفیری های امروز درتاریخ اسلام بی سابقه است/ تكفیریها الگوی نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند

دبیرکل حزب الله بر نقش و مسئولیت مهم علمای مسلمان سنی و شیعه برای دفاع از اسلام حقیقی در مقابل اندیشه تکفیری و معرفی اسلام سلیم و ناب به جهانیان تاکید کرد و جلوگیری از انتشار جریان تکفیری را ضروری دانست.
خطر تکفیری های امروز درتاریخ اسلام بی سابقه است/ تكفیریها الگوی نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید حسن نصرالله" در سخنانی در مرکز سید الشهدا در جنوب بیروت به مناسبت ایام محرم،‌ با بیان اینکه نخستین مسؤول جلوگیری از انتشار اندیشه‌های تکفیری عربستان سعودی است، خاطرنشان کرد: مدارسی که افرادی با تفکرات داعشی بیرون می دهد، باید بسته شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: باید از انتشار این تفکر جلوگیری کرد و مسؤول نخست توقف گسترش این تفکر عربستان است؛ و باید توجه داشت که هواپیماهای ائتلاف بین المللی قادر نخواهند بود این روند را متوقف کنند. باید الگوی طبیعی از اسلام را ارائه داد و نشان داد که در این دین کسی کشته نمی‌شود و از او دزدی نمی‌شود و مورد خیانت و تجاوز قرار نمی گیرد بلکه مبتنی بر تسامح با دیگران است، زیرا دین ما دین گفت‌وگو است.

وی اظهار داشت: آنان الگوی نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند، به همین دلیل امروز مسؤولیت مسلمانان به عنوان افراد یک جامعه و یا عضوی از آن یا به عنوان اقلیت این است که با رفتار خود الگویی از اسلام را عرضه دارند. صدای ما باید رسا باشد، زیرا آنچه آنان انجام می دهند هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، از همین رو فریادمان باید بیانگر اصل اسلام بوده و تصویر روشنی از آن ارائه دهد.

دبیركل حزب الله با بیان اینکه برای گسترش اندیشه تکفیری در سراسر جهان صدها میلیارد دلار هزینه کرده اند، خاطرنشان کرد:آنچه جریان دارد تهدید دین اسلام ، امت اسلامی و جامعه اسلامی است و ما باید دلایل رشد و گسترش این جریان و نیروهای تکفیری در جهان اسلام را بشناسیم و با آن مقابله کنیم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه اندیشه تکفیری موجب فهم اشتباه از اسلام شده است، تصریح کرد: سرکردگان تکفیری ها هیچ گاه بدنبال نبرد با صهیونیست ها در فلسطین نیستند.

وی با بیان اینکه آنها مردم و مسلمانان را تنها بخاطر طایفه و مذهب تکفیر می کنند، تصریح کرد  متاسفانه تکفیری ها عملیات انتحاری را شهادت طلبانه می خوانند و معتقدند که راهی برای رسیدن به بهشت است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « برای مقابله با اندیشه تکفیری، گزینه اول ما فرهنگی ، فکری و علمی است»، گفت: مسئولیت جوانان و اصحاب فرهنگ و فرهیختگان و اسلام شناسان این است که با این اندیشه مقابله کنند و صدای ما از صدای تکفیری ها بالاتر باشد.

https://taghribnews.com/vdcizrazqt1ay52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی