تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 260814
نماینده اسقف اعظم يونان در ديدار ابراهيمي تركمان:

عقلانيت ديني مانع از افراط‌گرايي مي‌شود

متروپل آنتی موس کوکوریدوس، در ديدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: عقلانيت ديني مانع از افراط‌گرايي مي‌شود.
عقلانيت ديني مانع از افراط‌گرايي مي‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در راستاي برگزاري ششمين دور نشست مشترك مركز بين‌المللي گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و كليساي ارتدوكس يونان، متروپل آنتی موس کوکوریدوس، نماینده اسقف اعظم و عضو شورای مرکزی اسقفان یونان و رییس هیأت اندیشمندان یونانی، روز دوشنبه ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
ابراهیمی‌ترکمان طی سخنانی، ضمن اشاره به برگزاری ششمین دور نشست مشترک مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و كليساي ارتدوكس يونان، گفت: باري ديگر انديشمندان و علماي بزرگ دو كشور ايران و يونان بعد از يك وقفه نسبتا طولاني گردهم آمدند تا ششمين دور از سلسله نشست‌هاي گفت‌وگوي ديني خود را برگزار كنند.
 
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: ما قوی‌ترین گفت‌وگوها را در پنج دور گذشته با انديشمندان و علماي يونان داشتیم؛ در پي این گفت‌وگوها، نتایج سودمندي حاصل شد كه همواره از آن بهره مي‌گيريم.
 
وي در سخنان خود، به برگزاري گفت‌وگوي دینی میان ادیان الهي پیرامون چالش‌ها و گرفتاری‌های بشر اشاره كرد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تاکنون نشست‌های بسیاری میان دانشمندان مسلمان با ساير اديان برگزار و با اعزام هيأت‌هاي مختلف در گفت‌وگو با ساير اديان شركت كرده است.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: برگزاري و مشاركت در گفت‌وگوي ديني با شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان واتيكان، برگزاري گفت‌وگو با كليساي ارتدكس روسيه، برگزاري گفت‌وگو با مركز اديان براي صلح كره جنوبي، از جمله فعاليت‏هاي مركز گفت‌وگوي اديان و تمدن‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي است.
 
وي همچنين، گفت: خرسنديم كه بعد از يك وقفه طولاني، مجدداً اين گفت‌وگوها ميان انديشمندان و علماي بزرگ دو كشور از سرگرفته شده است، زيرا در خلال برگزاري گفت‌وگوهاي پيشين ايران و يونان، تشابهات بسيار زيادي بين دو كشور يافتيم.
 
ابراهیمی‌ترکمان ضمن آرزوي اقامتي خوش براي هیأت اندیشمندان یونانی در جمهوري اسلامي ايران، تأكيد كرد: لازم است تمام سعي و تلاش خود را بكار گيريم كه اين گفت‌وگوها ارتقاء و تدوام يابد.
 
تأكيد بر جلوگيري از خشونت و افراط‌گرايي
 
متروپل آنتی موس کوکوریدوس طي سخناني، ضمن اظهار خرسندي از نخستين سفر خود به ايران، بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها ميان دو كشور ايران و يونان تأكيد كرد و گفت: امروز كه در اين دور از گفت‌وگوها حضور داريم، فرصتي مغتنم است تا با هم‌فكري انديشمندان و علماي دو كشور به گفت‌وگو بپردازيم تا دستاوردهاي مطلوبي را براي همكاري‌هاي مشترك داشته باشيم.
 
وي در ادامه، گفت: به هر حال زمينه‌ گفت‌وگوي في مابين فراهم است و بايد از نزديك پيرامون عقلانيت ديني در راستاي جلوگيري از خشونت و افراط‌گرايي گفت‌وگو كنيم.
 
متروپل آنتی موس کوکوریدوس يادآور شد: اميد است تا با برگزاري ششمين دور نشست مشترك و گفت‌وگوها، راهكارهاي مدون براي تقويت نقش عقلانيت ديني در راستاي جلوگيري از خشونت و افراط‌گرايي را دست يابيم.
https://taghribnews.com/vdcizuar5t1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی