تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 180615
فعال اجتماعی و حقوق بشر مقیم آمریکا؛

نامه رهبر ایران سرآغاز فصلی جدید در شناساندن اسلام به مغرب‌ زمین

فرامرز تکش : پیام رهبر ایران پیام استادی خردمند است که به زبانی بسیار روشن با صداقتی دلپذیر بر دل می‌نشیند، از این‌رو وظیفه داریم در انتقال این پیام تمامی تلاش‌های ممکن را به کار گیریم .
نامه رهبر ایران سرآغاز فصلی جدید در شناساندن اسلام به مغرب‌ زمین
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) فرامرز تَکِش فعال اجتماعی و حقوق بشر مقیم آمریکا در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، درباره نامه سرگشاده رهبر انقلاب ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و چگونگی اثرگذاری آن برای کسب شناختی حقیقی از اسلام گفت: لازم است به هر صورت ممکن این پیام مشفقانه و خیرخواهانه را به جوانان غرب برسانیم، زیرا در رساندن و انتقال این پیام مشکل اساسی‌ داریم، جریان‌های ضدتوحیدی و ضدانسانی مسلط بر رسانه‌های دنیا، هیچکدام متن کامل این پیام را به طور کامل انتشار نداده‌اند، خود این پیام آنقدر صادقانه و صمیمانه تحریر شده است که اگر به دست جوانان برسد، دلبسته و علاقه‌مند به کشف حقیت می‌شوند، از این‌رو وظیفه داریم در انتقال این پیام تمامی تلاش‌های ممکن را به کار گیریم.

تکش افزود : متن این پیام می‌تواند تا حد بسیار موثری در مقابل تبلیغات دروغین اسلام‌هراسانه ثمربخش و کار ساز باشد، برای مبارزه با دروغ، بهترین راه بیان حقیقت و ارائه راهنمایی به روش شناخت حقیقت است.

وی درباره میزان تمایل رسانه‌های عمده آمریکایی برای انتشار و پرداختن به این پیام عنوان داشت: رویکرد این رسانه‌ها کاملا منفی‌ است، در این شرایط مگر اینکه خودمان راهکار‌ها یا استراتژی‌های متعدد و متنوعی ایجاد کنیم، در غیر این صورت همانطور که تا کنون تجربه کرده‌ایم، چه در آمریکا و چه در اروپا، عمده فعالیت این رسانه‌ها نادیده‌انگاشتن این پیام است.

این فعال اجتماعی مقیم آمریکا در ارزیابی خود از محتوای این پیام نیز گفت: به قول حافظ "هر کس بقدر دانش خود کند ادراک" بنابراین می‌توانم بگویم پیام استادی خردمند است که به زبانی بسیار روشن با صداقتی دلپذیر بر دل می‌نشیند.

به گفته وی: احساس می‌شود که به یک بسیج فرهنگی‌ وسیع در سراسر جهان نیاز است، این نامه قطعاً سر آغاز فصل جدیدی در ارائه و شناساندن اسلام به اروپایی‌ها و مغرب‌زمین است.

تکش در مورد تصویری که از سوی گروه‌های تروریستی همچون داعش از اسلام ارائه می‌شود، تأکید کرد: داعش دنباله‌رو همان القاعده است که آمریکا آن را ایجاد کرد، این گروه‌ها هم‌اکنون نیز تحت حمایت آمریکا و انگلیس و متحدان منطقه‌ای آنان هستند، مسلما نگارش این نامه نقطه شروع شناساندن اسلام اصیل است که لازم است تداوم یابد، در غیر این صورت "داعشِ سی‌ هزار نفره" که اکثرشان مزدور
بوده و به همین دلیل گروه بزرگی از آن‌ها پرورش یافته کشورهای غربی هستند، اگر حمایت دولت‌های غربی و کشورهایی همچون سعودی و قطر از آن‌ها قطع شود، به سادگی نابود می‌شوند، البته این نامه به مثابه اعلام برائت از مشرکین است و قطعا جوانان را به حقیقت مطلب راهنمایی می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد که اگر این نامه به دست جوانان غربی برسد و بتوانند با تحقیق و مطالعه به ماهیت اسلام حقیقی پی ببرند، تغییرات عمده‌ای را باید در انتظار داشت، اتفاقاً غربی‌ها از همین می‌ترسد، زیرا کسب آگاهی‌، مقدمه و اساس آزادی است. مردم آمریکا و اروپا نمی‌دانند که چگونه اسیر دست استعمارگران هستند. آمارها رسمی از سوی مؤسسات معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد که مجموع ثروت یک‌درصد از ثروتمندان آمریکا بیشتر است از مجموع ثروت ۹۵ درصد مردم امریکا است. امروزه بیش از چهل میلیون آمریکایی، در ثروتمند‌ترین کشور جهان، زیرخط فقر به سر می‌برند. وضعیت مردمان اروپا هم بهتر از آمریکا نیست. مسلما سردمداران غرب از عدالت و اسلامی که منادی عدالت است به شدت هراس دارد.

تکش در ادامه افزود: لازم است شیرینی‌ و زیبائی اسلام را برای جوانان با زبان روزمره آن‌ها در هم آمیزیم و در حقیقت طرحی نو در اندازیم، ما تجربه نفوذ کلام دکتر علی‌ شریعتی‌ را در ایران داشته‌ایم و مشاهده‌ کرده‌ایم که آن فرهیخته و اندیشمند بزرگ چگونه توانست جوانان را مجذوب زیبائی اسلام کند، همین روش می‌تواند در جوانان اروپایی و آمریکایی هم موثر افتد. در نهایت باید این را گفت که: «نام احمد نام جمله انبیاست - چونکه صد آمد نود هم پیش ماست».


درپی حوادث اخیر تروریستی در فرانسه که حول محور توهین یک نشریه هتاک به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) بود موج جدید اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب پدیدار شد .
آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، چهارشنبه اول بهمن پیام روشنگرانه‌ای را خطاب به جوانان اروپا و امریکایی شمالی صادر کردند.

در این پیام به فرازهایی از تاریخ رقم خورده بدست دولت‌های غربی از جمله «برده داری در اروپا و امریکا»، «ستم بر رنگین‌پوستان و غیرمسیحیان» و «خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگ‎های اوّل و دوّم جهانی صورت گرفت» اشاره شده که امروزه محقّقین و مورّخین غربی از آن‌ها، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌‎کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه این بیداری‌ها در وجدان عمومی غرب همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله صورت می‌گیرد از جوانان اروپا و امریکای شمالی خواسته‌اند، از طریق مراجعه مستقیم به قرآن و تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) با این دین بزرگ و تمدن ساز آشنا شوند و نگذارند چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین آن‌ها و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد و امکان داوری بیطرفانه را سلب کنند
https://taghribnews.com/vdcizuazwt1avq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی