تاریخ انتشار۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 268618

​رفع ممنوعیت حجاب برای افسران پلیس مسلمان در هلند

رئیس پلیس پایتخت هلند از رفع ممنوعیت حجاب برای افسران مسلمان در این کشور خبر داد. این درحالی است که پیش از این نیروهای پلیس آمستردام اجازه استفاده از نماد‌های مذهبی را نداشتند.
​رفع ممنوعیت حجاب برای افسران پلیس مسلمان در هلند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اداره پلیس شهر آمستردام، پایتخت هلند، در تلاش برای جذب و استخدام اقلیت‌ها در نیروهای پلیس، قصد دارد قانون ممنوعیت حجاب را بردارد.
 
طبق آیین نامه تصویب شده سال 2011، نیروهای پلیس آمستردام اجازه استفاده از هیچ گونه نماد مذهبی از جمله حجاب، روسری و غیره را نداشتند. با این حال، پیتر یاپ آلبرزبرگ، رئیس پلیس آمستردام اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.
 
آلبرزبرگ گفت: چندفرهنگی شدن نیروهای پلیس به ویژه در شهر آمستردام که مردمی با پیشینه‌های فرهنگی مختلفی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ما بخواهیم مسئله ترورها در لایه‌های زیرین جامعه را حل کنیم باید نخست بتوانیم با جامعه ارتباط داشته باشیم.
 
وی افزود: ما می‌خواهیم نیمی از افسران تازه استخدامی ما در آمستردام دارای پیشینه مهاجرتی باشند و در نتیجه حاضریم افسران زن مسلمان را با یونیفرمِ همراه با حجاب استخدام کنیم.
 
در حال حاضر تنها در بعضی از شهرها و کشورهای غربی اجازه پوشش مذهبی به افسران پلیس داده می‌شود. در این میان افسران پلیس بعضی از شهرهای آمریکا، کانادا و انگلیس می‌توانند محجبه باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcizvarvt1aqq2.cbct.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی