تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 188716

برگزاری نشست علمی فاطمه بانوی مهر

نشست علمی بین المللی فاطمه بانوی مهر، با حضور فرهیختگان و اندیشمندان اسلامی از کشورهای مختلف در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
برگزاری نشست علمی فاطمه بانوی مهر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست علمی- بین المللی فاطمه بانوی مهر- ام ابیها، عصر سه شنبه به همت اتحادیه زنان مسلمان و با حضور محققان و استادان فرهیخته‌ جامعه‌شناس، روانشناس، متخصص در امر تعلیم و تربیت در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.

موضوع اين نشست علمي " چگونگی معاصرسازی الگوهای برجسته دینی و محورهای فرعی آن، علل و عوامل فاصله گرفتن نسل جوان از الگوهای برجسته دینی، راهکارهای عملی معاصرسازی الگوهای برجسته دینی و تبیین اصول ثابت انسانی در اسوه‌های برجسته الهی و ارتباط آن با مقتضیات زمان اعلام شده بود.

خانم "طوبی کرمانی"  رئیس اتحادیه زنان مسلمان که ریاست نشست را به عهده داشت، در ابتدای مراسم ضمن تبریک سال نو و میلاد حضرت فاطمه (س) به ذکر سابقه ای از این اتحادیه پرداخت و گفت: درپی ثبت  اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در سازمان ملل هستیم.

خانم کرمانی  با طرح این سؤال که چرا حضور الگوهای برجسته دینی از جمله حضرت فاطمه(س) و حضرت آسیه(س) در جوامع اسلامی کمرنگ است؟ از حاضران
خواست راهکارهای خود را ارائه دهند.
در ادامه این نشست حاضران درسخنانی با اشاره به الگوهای برجسته دینی و از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) راهکارهای معاصرسازی چهره های دینی در جوامع اسلامی را مطرح کردند.
از جمله راهکارهای پیشنهادی مطرح شده این بود که رهبران دینی فعلی در جوامع اسلامی، خود باید در عمل و بینش الگویی مجسم برای جوانان باشند و جوانان نسل جدید آیینه ای از الگوهای صدر اسلام را در رهبران خود ببینند.

در اين نشست "منوچهر متکی" معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب، دکتر "محمد رضا گلرو" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب، خانم دکتر "ماهروزاده"  رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، "طلال ادریسی" مدیر مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه لبنان، سفیر سنگال در ایران و جمعی دیگر از فرهنگیان و شخصیتهای برجسته داخلی و خارجی از کشورهای عمان، سنگال، مراکش، افغانستان، لبنان، سوریه، اندونزی، هند، یونان، ترکیه، عراق و ...در این نشست حضور داشتند.
 
https://taghribnews.com/vdcizvazqt1avy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی