تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : 195619
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان؛

نخستین سامانه جامع پاسخگویی به سؤالات شرعی اهل سنت ایران در سنندج راه‌ اندازی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از راه اندازی نخستین سامانه جامع پاسخگویی به سؤالات شرعی کشور همزمان با 15 رمضان در سنندج خبرداد.
نخستین سامانه جامع پاسخگویی به سؤالات شرعی اهل سنت ایران در سنندج راه‌ اندازی می شود
 به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت الاسلام "مسعود صفی یاری" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بنا بر رسالت های خویش طی 6 ساله اخیر در استان کردستان فعالیت های چشمگیری داشته است.

وی افزود: خوشبختانه پس از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال 88 شاهد تحولی عظیم در حوزه فرهنگی استان بودیم و طرح های زیرساختی بسیاری در استان انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: افتتاح مجتمع های نور در شهرستان های مختلف کردستان، افتتاح مدارس صدرای دخترانه و پسرانه، حمایت از تدوین و انتشار کتب کردی و اهل سنت، تقویت کانون ها و هیئت های دینی و مذهبی اهل سنت و تشکیل کانون مولودی خوانان از جمله این برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: تبدیل کردن کردستان به قطب قرآنی کشور تا چشم اندازی 1404 و تقویت رشته های معارف اسلامی در این استان از جمله اولویت های ما بوده و در این راستا نیز برنامه ای 10 ساله را تدوین کرده ایم.

وی همچنین از راه اندازی نخستین سامانه و مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم استان در دو بخش اهل سنت و فقه شافعی و تشیع و فقه جعفری همزمان با 15 رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبرداد و گفت: این سامانه در نوع خود بی نظیر بوده و به صورت شبانه روزی و با پشتیبانی صاحب نظران و علمای اهل سنت و تشیع به سؤالات مردم پاسخ خواهد داد.

حجت الاسلام صفی یاری برگزاری شش هزار و 310 گفتمان دینی در عرصه های مختلف، اعزام 19 هزار و 876 مبلغ و مبلغه، افتتاح پنج پروژه بزرگ، برگزاری 68 محفل انس با قرآن و چاپ پنج عنوان کتاب را از دیگر فعالیت های شاخص این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و افزود: برای سال جاری نیز 82 فعالیت تدوین شده است که از جمله این برنامه ها می توان به کارگاه های سبک زندگی اسلامی، برگزاری هفتمین همایش سراسری منادیان وحدت و نشست های آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی اشاره کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcizwaz3t1a3q2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی