تاریخ انتشار۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۶
کد مطلب : 262822
حیدر العبادی:

نبرد موصل در مرحله پایانی قرار دارد

"حیدر العبادی"نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد که عملیات آزادسازی غرب موصل از دست داعش، در مرحلۀ نهایی خود قرار دارد.
نبرد موصل در مرحله پایانی قرار دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، العبادی گفت: آن دسته از تروریست‌ها که تسلیم شوند، مورد محاکمۀ عادلانه قرار خواهند گرفت، اما آنانی که به مبارزه با نیروهای عراقی ادامه می‌دهند، قطعاً کشته خواهند شد.

نخست‌وزیر عراق که سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد سخن می‌گفت، تأکید کرد: شمار آوارگان جنگ ‌زده در این شهر افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی گفت:ما بسیار مراقب هستیم و حتی از  خانواده‌های داعش مراقبت می‌کنیم، اما تروریست‌های داعش را هدف قرار خواهیم داد و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم و چنانچه دستگیر شوند، مورد دادرسی عادلانه خواهند بود.

بر اساس آمار سازمان ملل، دست‌کم 50 هزار نفر ظرف چهار هفتۀ گذشته از موصل گریخته‌اند؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت این رقم را دست‌کم 80 هزار نفر اعلام کرده است؛ داعش تهدید کرده است که افرادی را که حین فرار از شهر دستگیر کند، اعدام خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه، العبادی و بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، در یک مکالمۀ تلفنی به بررسی مسائل امنیتی، اقتصادی، مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای پرداختند.

بر اساس اعلام دفتر ییلدریم، العبادی گفته است که کشورش اجازه نخواهد داد که هیچ‌گونه تهدیدی از خاک عراق متوجه ترکیه شود.

موضع ییلدریم همچنین از ادامۀ مبارزه کشورش با گروه‌های تروریستی، به‌ ویژه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و شاخۀ نظامی حزب اتحاد دموکراتیک، که مورد حمایت آمریکا در سوریه است، حکایت داشت.

وی تأکید کرد که ترکیه به عملیات خود علیه داعش و همکاری با ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم  ادامه خواهد داد.
 
https://taghribnews.com/vdcj88e88uqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی