تاریخ انتشار۲ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 43292
مولوی محمد نعیم رییسی،

باید ازتلاشهای تفرقه انگیز بپرهیزیم

مولوی محمد نعیم رییسی، از روحانیون ارشد اهل سنت سیستان و بلوچستان و مدرس یکی از حوزه های علمیه استان، اظهار داشت: مسلمانان از مذاهب مختلف باید با محور قرار دادن اشتراکات به هم نزدیک تر شده و وحدت اسلامی را هر چه بیشتر مستحکم تر سازند.
باید ازتلاشهای تفرقه انگیز بپرهیزیم
خبرگزاری تقریب (تنا):

این روحانی اهل تسنن گفت: خداوند احد و احد ، وجود مبارک رسول الله (ص) ، قران کریم و کعبه شریف محور اشتراکات همه ی مسلمانان است. وی افزود: ما باید حول این اساسات گرد هم آییم و با احترام به باورهای یکدیگر در فروع، از طرح و بحث درباره مسایلی که ممکن است به تفرقه بینجامد ، خودداری کنیم .

مولوی رییسی خاطرنشان کرد: الحمدالله پیروان مذاهب اسلامی در ایران در کمال آرامش و همدلی و هم نظری و احترام به زندگی در کنار هم ادامه می دهند.

مدرس مدرسه هیچان شهرستان نیک شهر ادامه داد: با توجه به بهبود و ارتقای سطح عمومی زندگی در ایران، عده زیادی از استان سیستان و بلوچستان علاقه مند به زیارت حرمین شریفین هستند و انتظار داریم عربستان سعودی سهمیه ایران در حج تمتع را افزایش دهد .

رییسی که به همراه یک کاروان از اهل سنت استان سیستان و بلوچستان به مدینه منوره مشرف شده، تصریح کرد: در این سفر برای زائرانش هر روز در دو نوبت احکام ومناسک عمره و تاریخ مدینه منوره را بازگویی می کند.

وی از تلاش هایی که برای بهبود سطح زندگی در استان سیستان و بلوچستان صورت پذیرفته، قدردانی نمود و افزود: دولت در این منطقه اقدامات شایسته ای ر ا برای ارتقای سطح زندگی مردم و عمران و آبادانی آن انجام داده است .

امام جمعه نیک شهر در پایان، برخی ادعاها در مورد محدود بودن اهل سنت ایران در فعالیت های مذهبی ایشان را رد کرده و تاکید کرد که اهل تسنن منطقه همه هفته در بخش خود نماز جمعه برپا می کنند و حتی برخی از  برادران و خواهران اهل تشییع هم در مراسم آنها حضور به هم می رسانند. وی خاطرنشان کرد: ما هم متقابلا در نمازهای شیعیان شرکت می کنیم و زندگی در منطقه در نهایت احترام جریان دارد.
https://taghribnews.com/vdcj88ex.uqethzsffu.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی