تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 277222
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(17)

نماینده مجلس در گفتگو با تقریب:جریانهای افراطی دارای ریشه های صهیونیستی هستند

تنا - مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غرب تلاش داشت تا با ایجاد جریان‌های افراطی و تروریستی، نوعی تردید و تزلزل نسبت به اسلام‌خواهی در جهان ایجاد کند.
نماینده مجلس در گفتگو با تقریب:جریانهای افراطی دارای ریشه های صهیونیستی هستند
نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در مورد دلایل و ریشه‌های ایجاد تروریسم و افراط‌گرایی در جهان اسلام گفت: بحث تروریسم در جهان اسلام ریشه در گرایش شدیدی دارد که امروز مردم دنیا به اسلام دارند. امام خمینی (ره) قرائت صحیحی از اسلام را به جامعه بشریت ارائه کرد و انسان‌هایی که در مسیر زندگی‌شان با بحران‌های زیادی روبرو بودند، به اسلام پناه آوردند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب به عنوان گفتمان برتر توانست در بین آحاد ملت‌های دنیا گرایش شدیدی را ایجاد کند، گفت: اسلام‌گرایی در دنیا به شدت رو به افزایش بود لذا دشمنان وقتی از توقف این جریان مأیوس شدند، تلاش کردند تا چهره نامناسبی از اسلام در جهان نشان دهند تا اسلام‌گرایی جوامع غربی متوقف شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غرب تلاش داشت تا با ایجاد جریان‌های افراطی و تروریستی، نوعی تردید و تزلزل نسبت به اسلام‌خواهی در جهان ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد علت گرایش برخی مسلمانان به افراط‌گرایی افزود: جریان‌های افراطی تعداد کمی هستند، رهبران این جریان کاملاً وابسته به جبهه استکبار هستند و اساساً به اسلام اعتقادی ندارند و دارای ریشه‌های صهیونیستی می‌باشند.

وی ادامه داد: این افراد در جامعه اسلامی فضای رعب و کاذبی را دامن می‌زنند که این امر موجب می‌شود بخشی از عوام مسلمانان نسبت به این فضا واکنش نشان دهند. زمانی که امام جمعه سعودی با بیان دروغ، چهره نامناسبی از شیعیان نشان می‌دهد، توده‌های کم‌سواد آنجا تحت تأثیر این حرف‌های احساسی قرار گرفته و واکنش نشان می‌دهند.

پژمانفر اظهار داشت: زمانی که به این افراد اطلاع‌رسانی می‌شود و چهره واقعی شیعیان به آنها نشان داده می‌شود، بلافاصله از اقدامات خود پشیمان شده و دست از افراط برمی‌دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد راهکار صحیح مبارزه با افراط‌گرایی گفت: ما باید چهره واقعی اسلام را در جهان نشان دهیم. اگر ظرفیت واقعی اسلام را که امروز می‌تواند به عنوان تنها راه نجات انسان از بن‌بست‌های پیش‌رو معرفی شود، به مردم جهان معرفی کنیم، به شدت افراط‌گرایی و تروریسم کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید با منطق خود به جهان اعلام کنند که راه اسلام، افراط و تروریسم نیست، گفت: باید گفتمان دینی را برای مقابله با تروریست‌ها به کار گرفت، در این مسیر نشست علمای جهان اسلام بسیار مهم است؛ باید به جهانیان اعلام کرد که اسلام دین رحمت است. باید ابتدا از داخل مسلمانان با جریان‌های افراطی برخورد شود.

پژمانفر با تأکید بر جایگاه مدارس دینی در برخورد با جریان‌های افراطی تصریح کرد: مدارس دینی باید با آموزش‌هایی که می‌دهند، جلوی افراطی‌گری را در جهان اسلام بگیرند زیرا آنها پرچمداران جریان گفتمان دینی در جهان اسلام هستند و باید بتوانند به خوبی چهره واقعی اسلام را معرفی کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش جامعه مدنی و سازمان‌های حقوق بشری در مقابله با افراطی‌گری گفت: متأسفانه وجهه غربی و منفعت‌طلبی استکبارشان به وجهه انسانی‌شان غلبه پیدا کرده است و نمی‌توان به آنها امیدی داشت. باید مسلمانان خودشان برای نجات اسلام اقدام کنند. سازمان‌های مدنی با اقدامات خود به شدت مسائل را در جهان اسلام پیچیده‌تر کرده‌اند.

وی در مورد نقش وحدت مسلمانان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری نیز گفت: مسلمانان برای اینکه بتوانند منطق گفتگوی خود را نشان دهند باید در یک فضای آرام و بدون تنش، گفتمان دینی خود را در جهان عرضه کنند. در فضای پرتنش امکان بیان گفتمان دینی نیست.

پژمانفر ادامه داد: ما باید فرصت ایجاد کنیم که حتی ملت‌های غیرمسلمان نیز بیایند و حرف خود را بزنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مجمع تقریب مذاهب و جامعه‌المصطفی را دو مرکز مهم برای نشر گفتمان دینی در جهان خواند و گفت: منطق ترور و افراط، منطق اسلام نیست.
https://taghribnews.com/vdcj8ae88uqea8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی