تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 257125

کشته شدن حدود 250 غیرنظامی سوری در حملات دو ماه اخیر ترکیه

گزارش‌ها از کشته شدن حدود 250 غیرنظامی سوری در حملات دو ماه اخیر ترکیه به سوریه حکایت دارد.
کشته شدن حدود 250 غیرنظامی سوری در حملات دو ماه اخیر ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که دست‌کم 249 غیرنظامی سوری در حملات دو ماه اخیر ترکیه به شهرک‌های تادف و بزاعه و شهر الباب در حومۀ شمالی استان حلب سوریه کشته شده‌اند؛ بر اساس این گزارش، 54 نفر از کشته‌شدگان کودک و 29 نفر نیز زن بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: در بازۀ زمانی 23 آبان امسال تا 26 دی بیش از 1100 غیرنظامی سوری در حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه مجروح، قطع عضو و معلول شده‌اند؛ بر اساس این گزارش، صدها نفر از این مجروحان، زنان و کودکان هستند و معلولیت برخی از آنان دائمی است.

تنها در 2 دی ماه امسال، در حملات هوایی ترکیه به شهر الباب در شمال سوریه دست کم 47 غیرنظامی، ازجمله 14 کودک و 9 زن، کشته شدند.

ترکیه از تابستان امسال در تلاش برای آنچه مبارزه با داعش و پیکارجویان کردتبار خوانده است، عملیات نظامی در خاک سوریه را آغاز کرد؛ دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک این کشور تأکید کرده است، هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.
 
https://taghribnews.com/vdcj8ae8iuqeivz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی