تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 239828

انتقاد حماس از حذف موضوع فلسطین در نواکشوت

تنا
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه ای ضمن انتقاد از حذف موضوع فلسطین از بیانیه پایانی نشست کشورهای عربی در 'نواکشوت'، اعلام کرد: این نشست نمایانگر اوج ضعف کشورهای عربی بود.
انتقاد حماس از حذف موضوع فلسطین در نواکشوت
 حماس با ابراز تاسف از بیانیه پایانی نشست 'نواکشوت' و بی توجهی به منافع ملی فلسطینی ها و ملتهای عرب، افزود: حماس مراتب تاسف خود را از بیانیه پایانی و نیز از غیبت دو سوم از رهبران و روسای دولتهای کشورهای عربی در آن اعلام می کند.به گزارش آناتولی،این بیانیه می افزید: این نشست می بایست بین تروریسم و مقاومت مشروع تمایز قائل شده و به رژیم صهیونیستی نشان دهد که این رژیم مرجع و منبع اصلی تروریسم در منطقه است و مقاومت مردم فلسطین مشروع بوده و مستحق ومستلزم حمایت و پشتیبانی است.
حماس در بیانیه خود حذف مساله فلسطین و رفع محاصره غزه و جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه را از دستور کار نشست، محکوم کرده و افزوده است: مساله فلسطین همواره به عنوان مساله اصلی و محوری جهان عرب باقی خواهد ماند و هیچ نشستی در سطح جهان عرب نخواهد توانست آن را نادیده بگیرد .
این گروه مقاومت فلسطینی افزوده است: هرگونه تلاش برای سرپوش گذاشتن براقدام سیاسی جانبدارانه به سود رژیم صهیونیستی مردود است و تنها راه حل مساله فلسطین از مسیر مقاومت و مبارزه تعیین می شود.
نشست کشورهای عضو اتحادیه عرب دوشنبه هفته جاری در نواکشوت پایتخت موریتانی درحالی برگزار شد که بیشتر رهبران کشورهای عربی در آن غایب بودند.
https://taghribnews.com/vdcj8he8ouqetoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی