تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 216229

تأکید بر ضرورت وحدت اسلامی درخطبه های نمازجمعه لبنان

خطیبان نمازجمعه این هفته لبنان، بر ضرورت وحدت اسلامی تأکید و اعلام کردند: تنها راه مقابله با فتنه افروزی دشمن و فروکش کردن شعله آن به ویژه در سوریه و عراق، وحدت بین مسلمانان و پیروان ادیان و مذاهب دیگر است.
تأکید بر ضرورت وحدت اسلامی درخطبه های نمازجمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید علی فضل الله" امام جمعه بیروت در خطبه های نمازجمعه این هفته، وحدت اسلامی را تنها راه حفظ اسلام در شرایط کنونی دانست و گفت: وحدت اسلامی می تواند زمینه ساز وحدت ملی نیز باشد.

فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: رشادت جوانان فلسطینی، هراس را در دل شهرک نشینان صهیونیستی حاکم کرده است و در شرایطی که هیچ کس به کمک مردم مظلوم فلسطین نمی شتابد، باید از اقدامات جسورانه جوانان مقاوم فلسطینی قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به بحران های موجود درعراق خاطرنشان کرد: دولت عراق در شرایط کنونی باید با همکاری سران قبایل این کشور، جبهه مبارزه با گروههای تکفیری تروریستی را تقویت کنند، تا این دشمنان نتوانند طرح تقسیم  این کشور را اجرایی کنند.

"شیخ ماهر حمود" دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان هم در خطبه های نمازجمعه این هفته در شهر صیدای لبنان، رحمت و مهربانی را برجسته ترین ویژگی اخلاقی پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: متأسفانه در تعامل برخی مسلمانان با یکدیگر عطوفت و مهربانی دیده نمی شود.

وی افزود: برخی کشورهای اسلامی مدعی اسلام هستند، اما در حقیقت جزئی از برنامه و سیاست خصمانه آمریکا در منطقه به شمار می آیند.

"شیخ ماهرحمود" خاطرنشان کرد: مشکل اساسی جهان اسلام، جاهلانی هستند که در لباس عالم به اجتهادی بی محتوا دست می زنند و برپایی جشن برای پیامبر اکرم(ص) را بدعت می شمارند؛ این افراد تنها چهره اسلام را مخدوش می کنند و فتواهای جاهلان این افراد، گام اول در وقوع خونریزی های منطقه بوده است.

حجت الاسلام "احمد قبلان" امام جمعه برج البراجنه بیروت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، یکی از رسالت های اصلی پیامبران را نهادینه کردن رفتار محبت آمیز بین مردم دانست و گفت: همه مردم باید با تأسی به اخلاق پیامبر اسلام(ص) در رفتار با یکدیگر اخلاق نیک را مبنای کار قرار دهند.

این روحانی لبنانی یکی دیگر از رسالت های پیامبران را ایستادگی در برابر طاغوت زمان معرفی و تاکید کرد: پیامبران با مبنا قراردادن عدالت اجتماعی در برابر حاکمان جور که به دور از انصاف و عدالت حکمرانی می کردند، مقابله  و مردم را بر حضور در این مسیر تشویق می کردند.
 
وی در ادامه به بحرانهای موجود در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: آتش فتنه ای اکه در عراق و سوریه شعله ور شده است، باید فروکش کند و تنها راه مقابله با فتنه افروزی دشمن وحدت است؛ وحدتی که هم باید بین مسلمان باشد و هم بین مسلمانان و پیروان ادیان و مذاهب دیگر تجلی پیدا کند.

همچنین "شیخ صهیب حبلی" عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد اهل سنت صیدای لبنان برگزار شد، به ترور شهید سمیر القنطار یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی، اشاره کرد و گفت: این اقدام تروریستی صهیونیست ها بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

این عالم اهل سنت لبنان تصریح کرد: خون پاک شهیدان مقاومت، آزادسازی قدس شریف را از دست رژیم اشغالگر صهیونیستی تضمین می کند و سمیر القنطار نیز در همین راه مقدس جان خود را فدا کرد.

شیخ حبلی در ادامه به ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهارداشت: در این روزها که هم میلاد حضرت محمد(ص) است و هم ایام میلاد حضرت مسیح وحدت بین مسلمان و مسیحیان در منطقه و به ویژه در لبنان باید تجلی بیشتری پیدا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسلمان و مسیحیان در منطقه یک دشمن مشترک دارند؛ دشمنی که با ظلم و جنایت اراضی مردم مظلوم فلسطین را اشغال کرده است و به مقدسات مسلمانان توهین می کند؛ همه مردم لبنان و منطقه در این ایام باید با وحدت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcj8me8huqev8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی