تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 276520

یکی از شعارهای نماز جمعه، وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه اختلافات به وجود آمده در جهان اسلام طراحی آمریکا و انگلیس است، تأکید کرد:سلیقه ها و جهت گیریهای سیاسی و فرهنگی نباید ما را به جدایی و تفرقه وادار کند، ما اصولی داریم که حول محور آن می توانیم، سلیقه های متفاوت خود را نیز داشته باشیم.
یکی از شعارهای نماز جمعه، وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی است
"حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی" رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار تقریب، گفت: سیاست نظام اسلامی همان سیاست تقریب است، اختلافاتی که امروز در جهان اسلام به وجود آمده و شیعه و سنی را به جان یکدیگر انداخته است، یک اختلاف صوری است که در لباس مذهب خود را نشان می دهد و طراحی آمریکا و انگلیس پلید است که صهیونیستها هم از آن پشتیبانی می کنند، امروز وهابیت تکفیری به این اختلافات دامن می زند.

وی ادامه داد: وهابیت عامل استعمار است، یکی از تولیدات وهابیت و رژیم پادشاهی عربستان تروریست است، آنها مدارسی در پاکستان و افغانستان و کشورهای آفریقایی ساختند، خروجی های این مدارس چه کسانی هستند؟! اینها هستند که سایر مسلمانان را تکفیر می کنند و اختلاف می اندازند.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: نظام اسلامی ندای تقریب و وحدت را سر داد و به خاطر اینکه فرهنگ وحدت را تقویت کنیم، هر سال یک هفته را در سال به نام وحدت نامگذاری کردیم که در آن چهره های مؤثر و فرهیخته از سراسر دنیا و از مذاهب مختلف گرد هم می آوریم تا ندای وحدت را به گوش جهانیان برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات ما تبلیغات وحدت و تقریب بین امت اسلامی است، در مورد تبلیغات تفرقه، مقام معظم رهبری دو اصطلاح دقیق به کار بردند: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی؛ هر شیعه ای که بخواهد به تفرقه دامن بزند، از مذهب شیعه، از تفکر شیعه و از اعتقادات شیعه فاصله گرفته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ما پیرو یک خدا، یک آیین و یک کتاب و پیغمبر و قبله هستیم و باید دشمن را بشناسیم؛  یکی از شعارهای نماز جمعه، وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی و حتی وحدت بین گروههای سیاسی و فرهنگی درون جامعه است.

وی تأکید کرد: سلیقه ها و جهت گیریهای سیاسی و فرهنگی نباید ما را به جدایی و تفرقه وادار کند، ما اصولی داریم که حول محور آن می توانیم، سلیقه های متفاوت خود را نیز  داشته باشیم؛ لذا ما بر تفاهم اجتماعی تأکید داریم، یعنی جامعه ای که سلیقه های مختلف دارد، با حفظ آن سلیقه ها، اصول مشترکی هم دارد که می توانند گرد آن اصول مشترک به دور هم جمع شوند.

حجت الاسلام تقوی گفت: در درون جامعه ما، نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و ولی فقیه همه اصول مشترکی هستند که درون نظام اکثریت قریب به اتفاق آن را قبول دارند، ما حول این اصول می توانیم سلیقه های خود را نیز حفظ کنیم.

وی در پایان تأکید کرد:مردمی که در نماز جمعه شرکت می کنند، در واقع هر جمعه تمرین وحدت می کنند، پیام نماز جمعه، وحدت است و ما باید این وحدت را تقویت کنیم.
 
گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdcj8me8yuqeaiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی