تاریخ انتشار۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۶
کد مطلب : 196727
امام جمعه اهل سنت باغلق(رازوجرگلان)در گفتگو با تقريب:

حادثه مسجد امام صادق(ع) کویت محکوم است/لزوم وحدت شیعه و سنی در مقابله با تروریست ها

تنا- اختصاصی
امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان با محکوم کردن اقدامات ددمنشانه گروه های تروریستی داعش نسبت به انجام عملیات انتحاری در مسجد امام صادق(ع) کویت گفت: امروز همه مسلمانان جهان چه شیعی و چه سنی نیازمند بیش از پیش اجرای دستورات الهی در زمنیه اتحاد و یکپارچگی هستند و مهمترین پاسخ به جنایات داعش در کویت، گسترش دادن وحدت اسلامی با برگزاری نشست های تقریبی در راستای مقابله با این منحرف شده گان است.
حادثه مسجد امام صادق(ع) کویت محکوم است/لزوم وحدت شیعه و سنی در مقابله با تروریست ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج غفورآخوند یزدانی" امام جمعه و مدیر حوزه علمیه الاظهر اهل سنت اغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان در گفت و گو با خبرنگار تقریب با محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد امام صادق(ع) کویت اظهار داشت: اهدف مهم این شیاطین همچون اسراییل غاصب و آمریکا از انجام اینگونه اقدامات تروریستی فقط، برهم زدن آرامش مسلمانان جهان و ایجاد اختلاف بین مسلمانان به ویژه بین شیعه و سنی است،  ما علمای اهل سنت خراسان شمالی، با محکوم کردن این اقدامات تروریستی خواستار اشد مجازات برای عاملان این جنایات از نهاد های حقوق بشری هستیم.

آخوند یزدانی تصریح کرد: این حادثه تلخ برای ما خیلی دردناک است، چرا که در ماه رمضان که یکی از ماه های برتر خداوند است، درخانه خدا، بسیاری از برادران ما در کویت به درجه بزرگ شهادت نائل شدند و این برادران ما به طور حتم در بهترین طبقات بهشت خواهند بود، چرا که با زبان روزه و هنگام انجام دستورات الهی به مقام رفیع شهادت رسیدند.

وی بیان داشت:استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با حمایت های تسلیحاتی و مالی از تروریست های جهان همچون گروه های تکفیری و داعش، سعی در تروریست نشان دادن مسلمانان دارند و می خواهد، به ملت های جهان بگویند که مسلمانان تروریست هستند، درحالی که امروز نه تنها برای ملت ایران و بلکه برای تمامی ملت های جهان ثابت شده است که حامی تسلیحاتی و مالی تمامی تروریست های جهان که اقدام به تخریب مساجد، منازل، اماکن متبرکه و... می کنند کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا و اسراییل می باشد.

امام جمعه اهل سنت باغلق اضافه کرد: ما علمای اهل سنت از مردم  شیعه و سنی کویت می خواهیم برای مقابله با گروه های تروریستی داعش، که عاملیت انفجار رابر عهده گرفته است، وحدت خود را حفظ کرده و بیش از پیش با برگزاری هرچه بیشتر نشست های تقریبی آحاد مردم را در رابطه با اهداف نامبارک و شوم این گروه منحرف شده، آگاهی ببخشند.

مدیر حوزه علمیه الاظهر باغلق ابراز داشت:داعش، همچون کف روی آب می ماند و یک لحظه نمادین می شود و به زودی این کف از روی آب از بین خواهد رفت، درحالی که مسلمانان رودخانه ای هستند که به دریا منتهی می شوند، سرانجام پیروزی به طور حتم، نصیب مستضعفان جهان خواهد بود و اگرچه ما امروز شاهد کشتار مسلمانان و بی خانمان شدن آنها توسط استکبار جهانی و اسراییل غاصب هستیم، ولی این کشتارها با پیروزی حق برکفر به پایان خواهد رسید .

آخوند یزدانی گفت: مهمترین وظیفه علمای تشیع و اهل سنت و آحاد مسلمانان جهان برای پاسخ دادن به اینگونه اقدامات تروریستی عمل کردن به سوره آل عمران" وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَكُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ" و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراكنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد كنید: آن گاه كه دشمنان [یكدیگر] بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید و بر كنار پرتگاه آتش بودید كه شما را از آن رهانید. این گونه، خداوند نشانه‏هاى خود را براى شما روشن مى‏كند، باشد كه شما راه یابید.

گفتنی است در پایان این گفتگو، حاج غفورآخوند یزدانی، امام جمعه اهل سنت باغلق  برای خانواده های شهدای عزیز حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) کویت و سایر داغدیدگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد منان مسئلت نمودند.
https://taghribnews.com/vdcj8mevauqehaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی