تاریخ انتشار۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 268925

دی‌میستورا زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو را اعلام کرد

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، از برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای صلح این کشور در ژنو در ماه ژوئن خبر داد.
دی‌میستورا زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو را اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "استفان دی‌میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت برای ارائه گزارش خود درباره نتایج دور ششم مذاکرات صلح سوری-سوری که روز جمعه در ژنو به پایان رسید، گفت: درباره امکان تشکیل دور هفتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو در ژوئن آینده اطمینان کامل دارم.

دی‌میستورا در گزارش خود به شورای امنیت گفت: همه طرف‌های حاضر در دور ششم گفت‌وگوها در ژنو با پیشنهاد سازمان ملل برای برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها موافقت کردند و امیدواریم دور آینده گفت‌ و گوهای صلح سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور در ماه ژوئن برگزار شود.

دور ششم گفتگوهای صلح سوریه با نظارت سازمان ملل، جمعه گذشته و بدون حصول پیشرفت واقعی بین طرف‌های درگیر به پایان رسید.

در این دور از گفت‌وگوها نمایندگان دولت سوریه به ریاست "بشار جعفری" نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و هیأت عالی معارضان سوریه برای گفت‌وگوهای صلح به مدت چهار روز به صورت غیرمستقیم با هم مذاکره کردند.

دی‌میستورا تأکید کرد: برای اولین بار توانستیم همه طرف‌های درگیر در سوریه را متقاعد کنیم تا در سطح کارشناسان خود درباره موضوعات این کشور گفت‌وگو کنند و این مرحله جدیدی از ورود به مذاکرات واقعی بین طرفین است.

وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردم، نشست‌ها در سطح کارشناسان جایگزین گفت‌وگوهای رسمی بین نمایندگان دولت سوریه و معارضان نخواهد بود.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با بیان این که سازمان ملل نمی‌خواهد قانون اساسی جدید سوریه در ژنو تدوین شود، گفت: سازمان ملل فقط می‌کوشد، شرایط و مقدمات لازم را برای خود سوری‌ها فراهم کند تا در این باره تصمیم‌گیری کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcj8oe8iuqemhz.fsfu.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی