تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 213321
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفتگو با تقریب:

تقریب مذاهب واجب ترین عرصه اقتدار امت اسلامی است

تنا – اختصاصی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: تقریب مذاهب اسلامی ضروری ترین و واجب ترین عرصه عزت اسلامی و اقتدار امت اسلامی است.
تقریب مذاهب واجب ترین عرصه اقتدار امت اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین "عباس دانشی" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) با اشاره به اهمیت مسئله تقریب در دوران کنونی جهان اسلام، اظهار داشت: وحدت اسلامی و تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید مورد توجه علمای مسلمان قرار گیرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مطمئنا اگر بنیانگذار دین مقدس اسلام پیامبر عظیم الشان اسلام و همه بزرگان مذاهب اسلامی امروز حضور عینی و حیات مادی و ظاهری داشتند دستوری مهمتر از تقریب و وحدت نداشتند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  با اشاره به راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ تقریب در بین ملتهای مسلمان، گفت:مقدمه این کار تعارف، شناخت و معرفت مذاهب نسبت به یکدیگر است.
 
وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که نزاع های امروزه بین مسلمانان را تشدید می کند ناشی از فقدان شناخت و جهل است که دست های پشت پرده و صهیونیسم جهانی به آن دامن می زنند و تشکیل و تاسیس گروههای تکفیری تروریستی مثل داعش نیز در مسیر همین توطئه صهیونیستهاست.
 
دانشی در ادامه بیان داشت:آحاد ملتهای مسلمان و علمای مذاهب اسلامی اگر درمسیر شناخت مذاهب دیگر گام بردارند وحدت اسلامی محقق و بسیاری از مشکلات و چالشهای فراروی جهان اسلام حل و فصل خواهد شد.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcj8te8vuqevtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی