تاریخ انتشار۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴
کد مطلب : 231727

ظريف به وين رفت/ نشست گروه بين المللي حمايت از مردم سوريه ، امروز

وزيرامورخارجه در وين : نشست گروه حمايت از سوريه فرصتي براي تاکيد بر ضرورت رعايت کامل اتش بس است.
ظريف به وين رفت/  نشست گروه بين المللي حمايت از مردم سوريه ، امروز

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)  محمد جواد ظريف همراه با معاونان حقوقي و بين الملل و عربي و افريقاي وزيرامورخارجه به منظور شركت در نشست گروه بين المللي حمايت از مردم سوريه وارد وين شد. ظريف را در اين سفر سيد عباس عراقچي معاون حقوقي و بين الملل و حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و افريقاي وزارت خارجه همراهي مي کنند.

نمايندگان 17 كشور و سه نهاد حاضر در نشست وين ديروز ابعاد مختلف بحران ليبي و حل و فصل آن را بررسي کردند و قرار است در نشست امروز بحران سوريه را مورد بررسي قرار دهند.

ترك مخاصمه - تضمين دسترسي ساكنان سراسر سوريه به كمك هاي انسان دوستانه و تسريع روند انتقال سياسي نقشه راهي است كه گروه بين المللي حمايت از سوريه ارائه كرده و شوراي امنيت سازمان ملل هم اين نقشه راه را در 18 دسامبر(27 آذر ماه گذشته ) تصويب كرد.

آقاي ظريف در بدو ورود به وين به منظور شرکت در نشست بين المللي سوريه گفت : نشست گروه حمايت از سوريه فرصتي  براي تاکيد بر ضرورت رعايت کامل اتش بس است.
وي با بيان اينکه گروههاي تروريسي همه سوريه ؛کل منطقه و جامعه بين المللي را تهديد مي کنند گفت: ضروري است با اين گروههاي تروريستي مقابله شود و اجازه نداد گروهها تروريستي با استفاده از اتش بس اقدامات تروريستي عليه مردم سوريه را شدت بخشند. 

وزير خارجه ايران گفت : فرصت ؛فرصت مناسبي است وجمهوري اسلامي  از ابتدا براي حل و فصل بحران سوريه تاکيد بر راهکار گفتگوهاي سياسي داشته است.

آقاي ظريف افزود: بحران سوريه برخلاف  تلاش برخي  گروههاي تروريستي و حاميان  منطقه اي و بين المللي  راه حل  نظامي ندارد .

دکتر ظريف در پاسخ به اين سوال که ايا ديدارهايي در حاشيه نشست سوريه در وين انجام خواهد شدگفت :  در حاشيه اجلاس امشب وفردا فرصتي خواهد بود که با وزاري شرکت کنننده در اجلاس و دي ميستورا نماينده  ويژه دبيرکل در امور سوريه ملاقاتي داشته باشم و هم در مورد مسايل دوجانبه و هم در  مسايل بحران  سوريه  تبادل نظر کنيم .

محمد جواد ظريف، پيش از نشست امروز با دي ميستورا، نماينده سازمان ملل در امور سوريه و موگريني، مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا ديدارکرد.
https://taghribnews.com/vdcj8ve8auqetaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی