تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 271723

آزادسازی مناطق جدید در غرب موصل/هلاکت 5 عامل انتحاری در سامرا

نیروهای عراقی پس از آزادسازی "باب سنجار" در غرب موصل در حال نبرد سنگین با داعش در مناطق باقیمانده تحت اشغال تکفیری ها در کرانه راست موصل هستند.
آزادسازی مناطق جدید در غرب موصل/هلاکت 5 عامل انتحاری در سامرا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عبدالامیررشید یارالله" فرمانده عملیات "نینوا می آییم" اعلام کرد که نیروهای لشگر ۱۵ پیاده ارتش عراق روستاهای البویر، اللزاکه، السلام، المنصور و تأسیسات نظامی المنصور و ایستگاه تصفیه آب البویر در شرق جاده الکسک در غرب موصل را از لوث داعش آزاد کرده اند؛ این در حالی است که وی قبلا از آزادسای باب سنجار در کرانه راست موصل نیز خبر داده بود.

بر اساس آخرین گزارش های منابع عراقی؛ فقط یک درصد از غرب موصل در اشغال داعش است و نیروهای عراقی منطقه الموصل القدیمه به عنوان یکی از آخرین مناطق تحت اشغال داعش در غرب موصل را به محاصره خود درآورده اند.

از سوی دیگر برخی منابع از فرار سرکرده های داعش از موصل به سوی استان دیرالزور سوریه خبر دادند؛ یک منبع نظامی عراقی نیز از ادامه پیشروی نیروهای عراقی در منطقه الشفاء خبر داد و افزود: نیروهای واکنش سریع و لشگر نهم زرهی عملیاتی را برای آزادسازی شهرک طب در محله الشفاء هستند.

این منبع به درگیری های سنگین در محله الشفاء میان نیروهای عراقی و داعش و بمباران شدید مواضع تکفیری ها از سوی نیروی هوایی عراق اشاره کرد.

خبر دیگر اینکه، منابع امنیتی عراق از هلاکت پنج نفر از عوامل انتحاری در شهر سامرا خبر دادند؛ نیروهای ارتش عراق صبح امروز (جمعه) موفق شدند، این پنج نفر از عوامل انتحاری وابسته به داعش را در شهر سامراء استان صلاح الدین از پای دربیاورند.

یک منبع امنیتی عراق به الفرات نیوز گفت که پلیس فدرال و محلی با همکاری الحشد الشعبی عوامل انتحاری را از پای درآوردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcj8ve8tuqeaaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی