تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 31132

بررسی نقش رسانه ها درتوسعه وپیشرفت جوامع انسانی دركراچي

نخستين نشست رسانه ای تحت عنوان "نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت جوامع انسانی" به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و انجمن مطبوعات ایالت سند پاکستان برگزار شد.
بررسی نقش رسانه ها درتوسعه وپیشرفت جوامع انسانی دركراچي
به گزارش تقریب(تنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين نشست با هدف ایجاد زمینه های همکاری و همیاری بین رسانه ها و اصحاب جراید دو کشور ایران و پاکستان، توسعه و تحکیم روابط رسانه ای، تقویت رسانه ها به منظور خنثی نمودن دسیسه های دشمنان اسلام و ایجاد وحدت و همبستگی اسلامی در کراچی برگزارشد.

دراین همایش،خبرنگارانی از بیش از ۶۰ شبکه رادیو تلویزیونی ودهها روزنامه پر تیراژ پاکستان ، دستاورد های عظیم رسانه ای جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان ستودند .

اين مراسم باتلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و نواختن سرود ملی ایران و پاکستان و نمایش فیلم مستندی درباره معرفی رسانه های ایران و پاکستان، آغازشد.

سیدحسین تقی زاده مسئول خانه فرهنگ كشورمان در این همایش با بیان اهمیت رسانه ها و ضرورت ایجاد وحدت و همبستگی رسانه های جهان اسلام، گفت: درمیان رویکردهای مختلف که برای رسانه ها بیان شده است، فرهنگ از جایگاه ویژه ای برخوردارمی باشد. بنیانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خمینی (ره) وسایل ارتباط جمعی و مطبوعات را همچون معلم هایی می دانستند که در کلاسهای سیار به امر آموزش وهدایت مردم می پردازند.

تقی زاده گفت: کشورهای اسلامی با بهره گیری از فرهنگ غنی اسلامی و نشر و گسترش آن از طریق رسانه های جمعی می توانند  برای جلوگیری از بحران هویت و سرگشتگی در بین فرهنگهای وارداتی مخرب، به ملت خویش کمک بزرگی کنند.

وي خاطرنشان كرد: تجدیدحیات اسلام و تمدن بزرگ اسلامی وقتی ممکن خواهد بود که ملتهای اسلامی به تعالیم حقیقی قرآنی و اسلامی بازگردند و با ایجاد سازمانها ونهادهای مشترک زمینه بوجود آمدن اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی را فر اهم سازند .

عمران شیروانی استاد دانشگاه و از فعالین مطبوعاتی هم در این نشت صنعت فیلم ایران را یکی از قدرتمند ترین صنعتهای فیلم جهانی برشمرد و گفت : این پیشرفت نه فقط در زمینه محتوی بلکه در زمینه فن و تکنولوژی فیلم سازی نیز دیده می شود.

وي افزود: خوشبختانه رسانه های خبری پاکستان در عصر حاضر در ردیف سریع ترین و موثرترین رسانه های جهان قرارگرفته اند و ما می توانیم در زمینه های مذکور از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

مبشرمیر سر دبیر روزنامه پاکستان نیز در سخنانی تصریح کرد: زبان فارسی بیش از هشت قرن زبان رسمی و علمی شبه قاره بوده است و طبیعی است که در این مدت زبان فارسی زبان های محلی را نیز تحت تاثیر قرار گذاشته باشدبه گونه ای که ما هنوز بعضی از ترکیب های فارسی را بدون هیچ تغییری بکارمی بریم.

شاهد حسین بهتو وزیر امور جوانان و نوجوانان دولت فدرال اظهار داشت:  درعصر حاضر، رسانه های غربی اسلام را بدجلوه می دهند و مسلمانان را با عناوینی چون بنیاد گرا و تروریست معرفی می کنند. رسانه های مسلمان باید با وحدت و هماهنگی با این چالشها عصر جدید مقاومت نمایند.

کاشف رضا،دبیرکل انجمن دوستان رسانه ای ایران و پاکستان هم اظهارداشت: انجمنی که ما بنام انجمن دوستان ایران و پاکستان راه اندازی نمودیم هدفش همبستگی و تحکیم روابط بین رسانه های ایران و پاکستان می باشد. ما از طریق این انجمن می توانیم شناسایی بهتری را در مورد رسانه های یکدیگر بدست آوریم و زمینه های همکاری و استفاده از ظرفیتهای دو جانبه را فراهم نماییم.

https://taghribnews.com/vdcj8vet.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی