تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 230322
// دو خبر از عربستان//

تایید حکم زندان رییس حزب امت اسلامی عربستان / اعدامی های جدید زیر تیغ آل سعود

دادگاه جزایی ریاض موسس حزب امت اسلامی عربستان را به 7.5 سال زندان محكوم و 7.5 سال نیز ممنوع الخروج کرد.
تایید حکم زندان رییس حزب امت اسلامی عربستان / اعدامی های جدید زیر تیغ آل سعود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تاسیس حزب امت اسلامی، اختلاف افكنی بین مردم، تحریك به برگزاری تحصن و تظاهرات مردمی، دریافت كمك از كشورهای خارجی، جمع آوری كمك های مردمی برای تحقق اهداف حزب، مخالفت با دولت، ادعای دروغ در دفاع از زندانیان، تاسیس سایت اینترنتی برای این حزب و ارتباط با یكی از شبكه های ماهواره ای از جمله اتهام هایی است كه رژِیم سعودی این فعال سیاسی را برای آن محاكمه كرده است.
 
پیش از این منابع خبری نوشته بودند كه دادگاه كیفری ریاض، طی حكمی، الوهیبی را كه به مخالفت با قانون مطبوعات، انتشارات و جرایم انفورماتیك متهم بود، تبرئه كرده است. او با وجود تبرئه از این اتهامات همچنان در بازداشت بسر می برد.
روزنامه عكاظ عربستان امروز نوشت: اجرای حكم عبدالعزیز الوهیبی به دلیل اظهار پشیمانی در دادگاه و نیز به علت بیماری، دوسال متوقف شده اما اگر او دوباره جرمی مرتكب شود حكم كامل درحق او اجرا خواهد شد.
 
 خبر دیگر اینکه دهها تن از بازداشت شدگان در زندانهای عربستان که بیشترشان از منطقه شیعه نشین قطیف هستند، در صف اعدام قرارگرفته اند.
 
منابع حقوقی اعلام کردند که پرونده این افراد، در 4 وضعیت قرار دارد:
1 - کسانیکه حکم اعدام آنها تأیید شده و پادشاه سعودی نیز با اعدام برخی از آنان موافقت کرده است. این افراد 5 نفر هستند که 2 نفر از آنان هنگام بازداشت 17 ساله بودند و یکی هم 15 ساله بود. 4 نفر از این افراد از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف هستند.

2- کسانی که حکم اولیه اعدام آنها در دادگاه کیفری صادر شده است. این افراد 6 نفرند که یکی از آنان هنگام بازداشت 18 ساله بود. همه این افراد به جز یک نفر که اردنی است، از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف هستند. 

3 - کسانی که دادستانی کل خواستار اعدام آنها شده و دادگاه کیفری درحال بررسی پروندۀ آنان است. این افراد 15 نفر و همگی از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف هستند. 4 نفر از این افراد هنگام بازداشت 19 ساله و 2 نفر هم 18 ساله بودند.

4- کسانی که حکم اولیه اعدام آنها در مرحله فرجام خواهی رد شد، ولی دوباره حکم اعدام آنها صادر شده است و اکنون در انتظار نتیجه فرجام خواهی جدید هستند. 2 نفر در چنین وضعیتی قرار دارند که یکی از آنان فلسطینی و دیگری سعودی است. 
 
 
https://taghribnews.com/vdcj8ye88uqettz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی