تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 260527
گوترش در کنفرانس امنیتی مونیخ:

بدون راه حلی فراگیر، شکست داعش غیر ممکن است

"آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد: نمی توانیم بدون داشتن یک راه حل سیاسی فراگیر، داعش را در سوریه و عراق شکست دهیم.
بدون راه حلی فراگیر، شکست داعش غیر ممکن است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دبیرکل سازمان ملل، امروز شنبه با بیان این مطلب، افزود: تصمیم آمریکا در ممانعت از تصدی سمت نماینده سازمان ملل در لیبی از سوی سلام فیاض، اشتباهی جدی بود.

گوترش درادامه یادآورشد: ضروری است که هرکس به این درک برسد، کسانی که در سازمان ملل به خدمت مشغول هستند، متکی بر قابلیت های شخصی خودشان می باشند و آنان نماینده یک کشور یا یک دولت نیستند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد:"سلام فیاض" نخست وزیر سابق فلسطین، فردی شایسته در جایگاهی درست و در این مقطع زمانی مناسب بود.

دبیرکل سازمان ملل پیشتر فیاض را به عنوان فرستاده ویژه دراین سازمان در امور لیبی منصوب کرد و انتظار می رفت که شورای امنیت نیز بدون اعتراض این انتصاب را تأیید کند؛ با این حال، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که مانع این انتصاب خواهد شد.

فیاض 64 ساله بین سال های 2007 تا 2013 نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بود و دو دوره نیز به عنوان وزیر دارایی این تشکیلات منصوب شد.

 
https://taghribnews.com/vdcj8ye8auqemiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی