تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۶
کد مطلب : 257576
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​همگرایی شیعه و سنی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است/ اتحاد اقوام و مذاهب دینی؛ عامل اصلی پیشرفت

ائمه اهل سنت آذربایجان غربی اتحاد و همگرایی شیعه و سنی را دستاورد ارزشی انقلاب اسلامی و عامل اصلی پیشرفت عنوان کردند.
​همگرایی شیعه و سنی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است/ اتحاد اقوام و مذاهب دینی؛ عامل اصلی پیشرفت
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه در خطبه های نماز جمعه گفت: اتحاد و همگرایی شیعه و سنی و تثبیت آرمان‌های دینی دستاورد ارزشی و بزرگ انقلاب اسلامی است.

 وی اظهار کرد: برادران اهل سنت همدوش اهل تشیع در رخدادهای انقلاب اسلامی علیه نظام ستم‌شاهی و طاغوت زمان قیام کردند و نقش مهمی در به ثمر رسیدن اهداف انقلاب و استحکام پایه‌های نظام داشتند که در جای خود شایسته تحسین است.

ماموستا بیضاوی تصریح کرد: اهل سنت به سبب اعتقادات راسخ خود همواره بر مؤلفه‌هایی همچون رهبری نظام و صیانت از کیان این مرز و بوم تأکید دارند.

وی افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي، امام خميني (ره) با درک صحيحي که از شرايط جهان و وضعيت مسلمانان داشتند، وحدت را در سرلوحه امور قرار دادند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مردم مسلمان آذربایجان غربی اعم از شيعه و سني، اين يادگار ارزشمند امام راحل را ارج مي نهند و در حفظ آن از هر گونه تلاشي دريغ نمی کنند.

وی اتحاد، انسجام و وحدت میان اقوام و مذاهب دینی را عامل اصلی پیشرفت کشورمان دانست و اظهار کرد: با روی کار آمدن جمهوری اسلامی این وحدت تقویت شده است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به توطئه ‌‌های دشمنان بر ضد مسلمانان، هم اکنون وحدت مهم ترین نیاز جهان اسلام است.

بیضاوی تاکید کرد: ایجاد وحدت برای همدلی مسلمانان از ضرورت های جهان اسلام و مهم‌ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است.

وی با تاکید به اینکه باید علمای شیعه و سنی محل دشمنی‌ها، گمراهی‌ها و آسیب‌های میان مسلمانان را شناسایی کنند، اظهار کرد: تفرقه و چند دستگی و جنگ میان امت اسلامی به دلیل بی ‌توجهی مسلمانان به اتحاد و همبستگی توسط دشمنان دنبال می شود لذا با وحدت مسلمانان، دشمنان توان برهم زدن اتحاد آنان را ندارند.

مسلمانان شیعه و سنی استان ضرورت وحدت را به خوبي احساس کرده اند
ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه اهل سنت پیرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسلمانان اعم از سني و شيعه در استان آذربایجان غربی ضرورت وحدت را به خوبي احساس کرده و در توسعه آن همدل هستند.

 امام جمعه اهل سنت پیرانشهر اظهار کرد: توطئه هاي دشمنان و عوامل آنها براي همه روشن است و مسلمانان شيعه و سني ايران در دام آنها نخواهند افتاد.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف در جامعه، افزود: با توجه به توطئه های دشمنان لازم است مردم و مسئولان با وحدت و همدلی بیشتری برای عبور از این شرایط همکاری و همراهی داشته باشند و در عمران و آبادانی هرچه بیشتر کشور تمام تلاش خود را بکار گیرند.

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر با تاکید بر اینکه خودسازی و مقابله با نفس اماره نوعی جهاد اکبر است، خاطرنشان کرد: جهاد اکبر مبارزه با نفس خود است و از این جهت اکبر است که اهمیت بیشتر دارد و سخت‌تر است و خداوند پاداش زیادی به مجاهدان می‌دهد.

محمودی تصریح کرد: از آن‌جایی که ما پشتوانه قرآنی داریم باید تلاش کنیم تا خودمان را با ویژگی های قرآنی و ایمانی نزدیک کنیم.

وی با عرض تسلیت به حادثه ساختمان پلاسکو، آتش نشانان را برادران همیشه در صحنه عنوان کرد و گفت: مسئولان باید از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند تا شاهد چنین مسائلی نباشیم.

امروز بحث شیعه و سنی مطرح نیست همه باید به اعتلای کلمه اسلام فکر کنیم
ماموستا حاصل بالق چی امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر علم افزایی و برحذر داشتن از جهل و نادانی گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) ریشه جهل و نادانی را از آسیب های بزرگ اجتماعی بشریت می پنداشتند لذا رمز موفقیت و سربلندی شخص و جامعه دوری از جهل و نادانی است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ اظهار کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید به دنبال علم، تخصص، دانش، آبادانی، پیشرفت و ترقی در همه زمینه های دنیوی و اخروی باشد.

وی پیشرفت و توسعه همه جانبه در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی کشور را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: مردم اهل سنت در دوران شکل گیری انقلاب و سپس دفاع مقدس حضوری پرشور و موثر داشتند.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: هر زمان بحث دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از دستاوردهای انقلاب پیش آمد، اهل سنت نیز حضور داشت و برای اعتلای نام ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امروز بحث شیعه و سنی دیگر مطرح نیست و همه باید به اعتلای کلمه اسلام و پیشرفت انقلاب اسلامی فکر کنیم، اظهار داشت: دشمنان انقلاب یکی از خواسته هایشان ایجاد تفرقه و دو دستگی میان مسلمانان است که باید با اتحاد و وحدت این توطئه آنان را نیز خنثی کنیم.

عامل بیرونی تفرقه بین مسلمانان را به وجود آورده است
ماموستا ابراهیم سرخابی امام جمعه اهل سنت نقده در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: عامل بیرونی تفرقه بین مسلمانان اهل شیعه و سنی را به وجود آورده است.

امام جمعه اهل سنت نقده اظهار کرد: کشورهای غربی برای ایجاد تفرقه هماهنگ می‌کنند که این مایه ننگ و ذلت است.

وی با تاکید به اینکه مسلمانان باید با وحدت کلمه در مقابل دشمنان ایستادگی کنند، افزود: همه فرقه‌های مسلمان باید با وحدت کلمه در مقابل دشمنان مشترک تمام مسلمانان بایستند و دست در دست یکدیگر دهند و از تفرقه و جدایی پرهیز کنند.

سرخابی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان سفارش زیادی کرده اند و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی نسبت به حفظ وحدت امت اسلامی تلاش شود.

امام جمعه اهل سنت نقده در بخش دیگری از سخنان خود بر تحکیم بنیان خانواده ها تاکید کرد و گفت  اسلام به تشکیل خانواده بسیار تأکید کرده و باید اساس خانواده با آموزه های دینی استحکام یابد.

وی اضافه کرد: ازدواج آسان، برگزاری مراسم‌های ساده و مهریه اندک موجب پایداری دین، تحکیم زندگی و دوری از فساد می‌شود.

سرخابی خاطرنشان کرد: خانواده ها ضمن اینکه باید به مساله ازدواج به شکل بسیار جدی بپردازند در عین حال این سنت حسنه را آسان برگزار کنند تا جوانان بتوانند به راحتی تشکیل خانواده دهند.

مهم ترین تلاش استکبار نابودی مسلمانان است
ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مهم ترین تلاش استکبار و ایادی آن نابودی مسلمانان و به خصوص ایران اسلامی است.

 امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد اظهار کرد: کشورهای استکباری با وجود کارشکنی ها، اشکال تراشی ها، دشمنی ها و شکایت علیه ایران اسلامی در شورای امنیت اما موفق نشده اند و روز گذشته سازمان شورای امنیت اعلام کرد که ایران در شش ماه گذشته هیچ فعالیت هسته ای نداشته و برجام را رعایت کرده است.

وی با ذکر اینکه بزرگ ترین هدف استکبار از هم پاشیدگی جامعه اسلامی است، افزود: کشورهای غربی مشکلات جامعه اسلامی را به وجود آورده اند و تلاش می کنند این کشورها را زیر سلطه خود نابود کنند.

به گفته اسماعیلی آوارگی، گرسنگی و تخریب اماکن عمومی و حیاتی به نام دفاع از آزادی و مردم مسلمان در یمن، سوریه و فلسطین ماحصل توطئه استکبارگران است که نوع دوستی را زیر پا گذاشته اند.

امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد با بیان اینکه در حاکمیت اسلامی مردم و حکومت دو پایه اصلی و لازم وملزوم هم هستند، خاطرنشان کرد: در سختی ها و جنگ ها مردم وظیفه دارند در پشت رهبری بایستند و از اسلام دفاع کنند، حکومت هم وظیفه دارد کرامت انسان را حفظ و به مشکلات مردم رسیدگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جشن توافقی امری مذموم است، اظهار کرد: طلاق توافقی در دین مقدس اسلام نداریم و این امر علیه اسلام است.
https://taghribnews.com/vdcjaae8muqeiiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی