?>?> پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی حمص کشته شدن 18 غیر نظامی در حملات جنگنده های آمریکا به غرب رقه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 269177

پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی حمص/ کشته شدن 18 غیر نظامی در حملات جنگنده های آمریکا به غرب رقه

نیروهایی ارتش سوریه امروزتوانستند کنترل مناطق جدیدی را در حومه جنوب شرقی حمص به دست آورند.
پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی حمص/ کشته شدن 18 غیر نظامی در حملات جنگنده های آمریکا به غرب رقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور توانستند به صورت کامل کنترل دو روستا در حومه جنوب شرقی حمص را بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی به دست بگیرند،  در این عملیات ده‌ها نفراز این تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

وی در ادامه افزود: نیروهای ارتش سوریه در عملیات گسترده خود علیه مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه حومه جنوب شرقی حمص توانستند، صبح امروز کنترل مناطق البارده و جبل زقاقیه خلیل و روستای البصیری را به دست بگیرند.

این پیروزی ارتش سوریه بعد از گذشت دو روز از کنترل این نیروها بر منطقه جبل محسة و جبل الخنزیر وبلندی‌های الخضاریات و الاعمدة و الاتصالات و ایستگاه قطار به دست گرفتند.

از سوی دیگر، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکا روستای «الباروده» واقع در 15 کیلومتری غرب رقه و 22 کیلومتری شرق «الطبقه» را هدف قرار دادند.

در جریان این حملات، 16 غیر نظامی کشته شدند، در میان افراد کشته شده یک مادر به همراه پنج فرزند و یک مرد به همراه همسرش و دخترش دیده میشوند.

بیشتر افرادی که در این حمله کشته شدند از افرادی بودند که از شهر «السخنه» که در شرق حمص در اشغال داعش قرار دارد، گریخته بودند؛ حال برخی از زخمی شدگان وخیم است و احتمال دارد بر تعداد افراد کشته شده، افزوده شود.

جنگنده های آمریکا همچنین روز گذشته روستای «دبسی عفنان» در غرب رقه واقع در کرانه جنوبی رود فرات را بمباران کردند که در جریان آن نیز دو زن کشته و چندین غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcjahe8auqemvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی