تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 245579

ارتش عراق از آزادی جزیره حدیثه خبر داد

منابع نظامی عراق از آزادسازی منطقه جزیره حدیثه در استان الانبار خبر دادند.
ارتش عراق از آزادی جزیره حدیثه خبر داد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای ارتش با پشتیبانی مبارزان عشایر توانستند جزیره حدیثه در 160 کیلومتری شهر حدیثه را به طور کامل از اشغال داعش آزاد کنند؛ منطقه جزیره حدیثه شامل روستاهای کصیریات، خالدیه و العمیریه است.

به گفته منابع نظامی عراق، یگان‌های ارتش این کشور امروز پس از آزادسازی جزیره حدیثه، پیشروی برای آزادسازی منطقۀ جزیره بغدادی را آغاز کردند.

رسانه جنگ عراق (الاعلام الحربی) نیز گزارش داد، نیروهای ارتش عراق در این عملیات موفق به خنثی کردن 281 تله انفجاری و انهدام 3 دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده شدند.

نیروهای ارتش عراق همچنین 11 جایگاه پرتاب راکت را منهدم و 15 تروریست داعشی را در منطقه کصیریات در نزدیکی جزیره بغدادی به هلاکت رساندند.

نیروی هوایی ارتش عراق روز سه‌شنبه نیز  یک کاروان خودرویی داعش را در نزدیکی روستای مجمع شهید در منطقه رشاد در 35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک هدف قرار داد.

در این حمله هوایی علاوه بر انهدام 9 دستگاه خودروی داعش، دست‌کم 10 نفر از تروریست‌ها نیز کشته شدند.

خبر دیگر اینکه، جوانان اهل موصل سه‌شنبه شب به محل نگه‌داری جزوات و سی‌دی‌های آموزش افراط‌گرایی داعش در این شهر حمله کردند و این کتابخانه را به آتش کشیدند.

جوانان موصلی در این حمله پس از به هلاکت رساندن نگهبان این کتابخانه، این جزوات و سی‌دی‌های آموزشی داعش را به آتش کشیدند؛ در پی این حمله داعش جستجویی گسترده را در شهر موصل برای یافتن عاملان این حمله آغاز کرد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق هم گفت: ساکنان محلی به یک زندان گروه تروریستی داعش در منطقه شرقاط حمله و پس از به هلاکت رساندن نگهبانان، 40 زندانی را آزاد کردند.

به گزارش شبکه السومریه نیوز، ساکنان منطقه در این حمله که روز سه‌شنبه انجام شد، همچنین دست‌کم 5 تروریست داعش را کشتند.
.
 
https://taghribnews.com/vdcjaie8huqexiz.fsfu.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی