تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 185477
خطیب نماز جمعه تهران:

ایران حامی تمامیت ارضی عراق است/ آمریکا با اساس هویت نظام اسلامی درگیر است

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: ایران حامی تمامیت ارضی عراق است و کمک های کشورمان برای آن است که دشمنان را در تجزیه عراق ناکام بگذارد.
ایران حامی تمامیت ارضی عراق است/ آمریکا با اساس هویت نظام اسلامی درگیر است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله "سیداحمد خاتمی" در خطبه نخست نماز جمعه تهران یاد خدا و تقوی را بهترین توشه برای سفر طولانی انسان در دنیای فانی دانست و گفت: زندگی دینی در عرصه اجتماعی به ما می گوید که به فکر دیگر مسلمانان هم باشیم؛ نبی اکرم محمد مصطفی (ص) می فرمایند نامسلمان است کسی که شب را سیر بخوابد و به فکر همسایه اش نباشد.
 
وی افزود: مراد از روایت تنها سیری و گرسنگی نیست، بلکه به ما می گوید شما که توان مالی دارید به جوانی که به خاطر فقر ازدواج نمی کند کمک کنید تا به سامان زندگی برسد و اگر در میان اقوام و همسایگان کسی نیاز به درمان دارد و هزینه آن را ندارد شما می توانید کمک کنید.
 
خطیب نمازجمعه تهران گفت: در این مسیر سه گروه در جامعه وجود دارد برخی درزندگی فقط به فکر خود و خانواده خود هستند، ‌برخی دیگران را در شادی خود سهیم می کنند و در کنار توجه به نیاز نزدیکان خود به دیگران هم توجه می کنند و برخی هم دیگران را به نزدیکان خود ترجیح می دهند.
 
آیت الله سید احمد خاتمی افزود: هر چند نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی در کشور فعال هستند اما این کافی نیست و لذا نیازمند بسیج همگانی در این باره هستیم تا زمینه برای کمک به فقرای آبرومند در کشور فراهم شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: توجه به فقرای آبرومند به ویژه کسانی که سابقه رزمندگی و جانبازی دارند یک وظیفه همگانی است و قرآن کریم نیز انفاق به کسانی که در راه خدا دچار فقر شده اند،‌ کسانی که با پاکدامندی و عفت ناشناخته هم هستند، وظیفه مسلمانان می داند.
 
آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای و تائید تیم مذاکره کننده ایرانی و امین دانستن آن ها گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود گفتند که نگرانم از اینکه با یکسری حقه باز و مکار طرف هستیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر آمریکایی ها پیروز شوند هیچ اصل و پیمانی نمی شناسند چرا که دیروز رئیس جمهور آمریکا تحریم های 20 ساله ایران را تمدید کرد و این بدان معناست که آن ها به اخلاق سیاسی پایبند نیستند.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه آینده مذاکرات مشخص نیست گفت:‌ تا اینجا پیروز مذاکرات ملت ایران بوده زیرا در مذاکراتی که بیش از یکسال و نیم به طول کشیده است مردم ایران چهره پیمان شکنانه و مکار آمریکا را به ملت های جهان نشان دادند.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: ‌برخی چهره آمریکا را در داخل کشور بزک می کنند و در صدد هستند آن ها را صلح طلب نشان دهند اما دست های چدنی آن ها در قالب مخمل است، برخی می گفتند شما می خواهید بهانه دست دشمن دهید اما مشخص شد که شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد: مذاکراتی که در بیش از یکسال گذشته انجام شده است بار دیگر سخن امام راحل (ره) در اول انقلاب را تایید می کند که آمریکا شیطان بزرگ است.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: ‌دنیا فهمید که آمریکا با اساس هویت نظام اسلامی درگیر است و می خواهد این نظام نباشد اما ملت بزرگ ایران اثبات کرده است که خسته نمی شود و به فضل خدا این دشمنانان هستند که خسته خواهند شد و بشارت قرآنی می دهم که پیروز نهایی ملت بزرگ ایران است.
 
آیت الله خاتمی همچنین با تبریک پیروزی های خوب ارتش و نیروهای مردمی عراق در استان صلاح الدین گفت: امیدوارم خدا به این نیروها صبر و نشاط دهد تا ریشه داعش را از عراق برکنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: ‌جهان می داند ایران نظامی است که درعرصه مبارزه با تروریست ها آن زمانی که کشورهای مستکبر ذره ای به عراق کمک نکردند به عرصه آمد و در زمینه مستشاری و عرصه های دیگر به مردم عراق کمک کرد.
 
آیت الله خاتمی گفت: ایران حامی تمامیت ارضی عراق است و کمک های کشورمان برای آن است که دشمنان را در تجزیه عراق ناکام بگذارد.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: ما نه تنها مرزهای عراق را به رسمیت می شناسیم بلکه مرزهای همه کشورها در عرصه بین‌المللی را محترم می شناسیم و فقط یک رژیم را جعلی، ‌اشغالگر و غاصب می دانیم و آن رژیم صهیونیستی اسرائیل است.
 
آیت الله خاتمی خطاب به مردم عراق گفت: ‌براداران عراقی بدانند که ما برای ساختن عراقی سرافراز و سربلند که بتواند در برابر همه توطئه ها مقاوم و ایستا باشد همراه آن ها هستیم.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه جدید خبرگان افزود: بنده دو دوره در مجلس خبرگان عضویت دارم و تاکنون هشت دوره انتخابات رئیس و هیئت رئیسه رهبری برگزار شده است اما در هیچ یکی از این دوره ها به اندازه این دوره از رسانه ها، ‌برخی خبرگزاری ها و روزنامه ها بداخلاقی ندیده ایم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این ها خبرگان را نشناخته اند گفت: اعضای خبرگان رهبری عالمانی فرهیخته اند که دوران جوانی شان را طی کرده اند و با بینش رای می دهند.

آیت الله خاتمی گفت: ‌در این دوره انتخابات رئیس و هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری رایزنی ها در رسانه‌ها غوغا بود و خیلی از پیش بینی ها خلاف نتایج درآمد.

خطیب نماز جمعه تهران از رسانه ها خواست سرمایه کشور را به مسلخ جناحی و حزبی نبرند زیرا اعضای خبرگان در هیچ جریان و جناحی قرار ندارند.

وی افزود: انتخابات این دوره خبرگان با صمیمت و آرامش برگزار شد و زمانی که نتایج معلوم شد کاندیداهای دیگر به منتخبان تبریک گفتند و امیدواریم سال آینده نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و همچنین در انتخابات آینده شاهد این صفا باشیم و بدون کمترین چالشی انتخابات برگزار شود.

خطیب نماز جمعه با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی وی را عالمی ربانی خواند و گفت: ‌رئیس منتخب جدید نیز فردی با سابقه درخشان علمی و مبارزاتی با رژیم طاغوت است که سابقه تبعیدها و زندانی های زیادی در دوران مبارزه با آن رژیم را در کارنامه خود دارد.

وی ولایت مداری را از ویژگی های بارز آیت الله یزدی دانست.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان محیط زیست و تاکید خاص ایشان بر حفاظت از محیط زیست و انتقاد از زمین خواری و کوه خواری بعنوان یک جرم گفت: مسئولان نباید در این زمینه کوتاه بیایند چرا که این سخنان موعظه و نصحیت نبود بلکه وظیفه حاکمیتی است و مجلس نیز باید این رهنمودها را به قانون تبدیل کند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان و تبیین هدف انقلاب که تحقق همه ابعاد اسلام ناب محمدی (ص) است افزود: خارج نشینان در پی کوتاه آمدن از آرمان های نظام و دین حداقلی هستند و راز نگرانی دشمنان و اسلام هراسی آن ها در این است که از اسلام زنده نگرانند چرا که جلوی سلطه ظالمانه را می گیرد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران به آغاز سال نو اشاره کرد و گفت: سنت های خوب نوروزی مانند تمیز کردن خانه و شهر، صله رحم، کینه زدایی و دیدار بزرگان مورد تایید است و کسی مخالف آن ها نیست اما شاد بودن به معنی شکستن خطوط قرمز خداوند نیست.

خطیب نماز جمعه تهران درباره چهارشنبه آخر سال نیز گفت:‌ مسئله آتش بازی در این روز هیچ منشای ندارد و از منظر حقوقی تجاوز به حقوق دیگران و از نظر شرعی اذیت کردن مومنین و حرام است.

آیت الله خاتمی افزود: جوانان و ملت ایران فرهیخته اند و وارد این وادی های خطرناک نمی شوند به ویژه اینکه امسال عید نوروز با ایام فاطمیه و عزاداری حضرت زهرا (س) همزمان شده است و باید حریم آن حضرت و اهل بیت علیهم السلام را نگاه داشت چرا که عاقبت بخیری در آن است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به 24 اسفند سالروز شهادت 14 نفر و مجروح شدن 88 نفر از نمازگزاران نماز جمعه تهران که به امامت آیت الله خامنه ای در سال 63 برگزار شد گفت: حضور مردم پس از این انفجار و سر دادن شعار «حسین حسین شعار ماست، ‌شهادت افتخار ماست» مایه مباهات مردم تهران و حضور مقتدرانه خطیب نماز جمعه در آن شرایط موجب زینت خطابه جمعه شد.

آیت الله خاتمی به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا نیز اشاره کرد و گفت: شهادت هدیه بزرگ خداوند است و این روز روز بیعت با شهدا و راه مقدس آن هاست.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: بیعت با شهدا یعنی حفاظت و پاسداری از آرمان های بلند آن ها و هر کس در این نظام اسلامی در عرصه سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی به نظام خیانت کند بی تردید به خون شهدا خیانت کرده است.

آیت الله خاتمی برگزاری یادواره شهدا را از سنت های حسنه ملت ایران برشمرد و گفت: باید این یادوراه ها هر چه باشکوهتر ادامه یابد چرا که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با گرامیداشت 26 اسفند بیستمین سالروز ارتحال سید احمد خمینی گفت: ایشان امین انقلاب بود، خدمات شایان توجهی به نظام اسلامی و در تثبیت ولایت نقش ستودنی داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcjaievauqeoxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی