تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 238973

یادداشت تفاهم تجاری ایران و پاکستان

تنا
دراین یادداشت تفاهم، همکاری برای تسهیل بازرگانی بین طرفین، تمهیدات لازم برای حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی مورد تاکید قرار گرفته است.
یادداشت تفاهم تجاری ایران و پاکستان
چهارمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان روزهای سه شنبه و چهارشنبه (29 و 30 تیر)در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد و دو طرف در پایان این نشست، یادداشت تفاهم در زمینه تجاری مرزی امضا کردند. دراین یادداشت تفاهم، همکاری برای تسهیل بازرگانی بین طرفین، تمهیدات لازم برای حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین، کاهش موانع موجود در همکاری های گمرکی، توسعه فعالیت بازارچه ها ی مرزی ، تلاش درجهت گسترش مراودات بانکی ، افزایش سرمایه گذاری مشترک در ایالت بلوچستان و بویژه درمناطق مرزی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کویته و زاهدان و تشکیل کمیته مشترک اتاق بازرگانی دو استان همجوار از دیگر محورهای این یادداشت تفاهم است.به گزارش ایرنا، ریاست طرف ایرانی را در این نشست 'نادر میرشکار' رئیس سازمان صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان و ریاست طرف پاکستانی را 'دکتر جدون' رئیس گمرک کویته برعهده داشت.
اگرچه این یادداشت تفاهم بین دو استان همجوار امضا شده است ولی منافع و مزایای آن شامل حال همه تجار در سطح کشور دو کشور می شود و موجبات افزایش حجم تجارت فیمابین را فراهم می کند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر فروردین ماه سال جاری به اسلام آباد، سقف 5 میلیارد دلار را برای افزایش حجم تجارت میان ایران و پاکستان مورد تاکید قرار داد و این یادداشت تفاهم، حاصل بخشی از تلاش ها برای کمک به تحقق افزایش حجم تجارت میان دو کشور همسایه است.
https://taghribnews.com/vdcjaoe8tuqethz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی