تاریخ انتشار۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 223771

استقبال رسمی معاون اول رئیس جمهوری از نخست وزیر ترکیه

معاون اول رییس جمهوری از نخست وزیر ترکیه در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد استقبال کرد.
استقبال رسمی معاون اول رئیس جمهوری از نخست وزیر ترکیه

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسحاق جهانگیری و داوداوغلو در این مراسم استقبال پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، هیات های عالی رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند و از یگان پرچم و تشریفات سان دیدند.
 
پس از این مراسم مذاکرات رسمی معاون اول رئیس جمهوری با نخست وزیر ترکیه آغاز شد و قرار است چند سند و یادداشت تفاهم همکاری بین مقامات دو کشور امضا خواهد شد.
 
داود اوغلو در این سفر علاوه بر دیدار و گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، با رئیس جمهور نیز دیدار می کند.
 
این نخستین سفر یک هیات بلندپایه ترکیه به ایران در دوران پسابرجام است. همچنین این سفر نخستین سفر داوداوغلو به ایران در مقام نخست وزیری و نخستین سفر درسطح نخست وزیر از ترکیه به تهران در دوسال اخیر است.
 
در این سفر وزرای اقتصاد، گمرک و تجارت، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و توسعه، کارشناسان و مسئولان دولتی و شماری از نمایندگان اصحاب رسانه ای مهم ترکیه، داوداوغلو را همراهی می کنند.

برنامه این سفر با هدف توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و درپی رایزنی و توافق انجام یافته از سوی مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه دو کشور تنظیم شده است.

توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری و حضور فعالانه بخش خصوصی در بازار ایران از اهداف این سفر عنوان شده است.
 
قرار است بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه امسال در ترکیه برگزار شود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjate8vuqe8az.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی