تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 201973
لاریجانی در مشهد؛

با هدایت رهبری در مسائل استراتژیک درست عمل کردیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب در مسایل استراتژیک درست عمل کرده است.
با هدایت رهبری در مسائل استراتژیک درست عمل کردیم
 
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح همایش سالانه بسیج اساتید کشورگفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب در مسایل استراتژیک درست عمل کرده است.
 
علی لاریجانی با اشاره به مذاکرات هسته ای و توافقات انجام شده افزود: تصمیمی که در نظام در موضوع هسته ای گرفته شد تصمیم سنجیده ای بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مسایل منطقه و بین المللی هم گفت: یکی از عناصری که ایران را می تواند به قدرت بزرگی تبدیل کند حوزه اقتصاد است که در این حوزه باید با راهبرد مشخص و همفکری مشکلات را حل کرد و برای سالم سازی اقتصاد کشور باید تلاش کرد.
 
رییس سازمان بسیج اساتید کشور هم با تشریح دستاوردهای پیشین این همایش گفت: گفتگو درباره تحول در علوم انسانی، جنگ نرم و تحول علمی کشور از دستاوردهای پیشین این همایش بوده  است .
سهراب صلاحی درباره تحولات منطقه ای و بین المللی نیز افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با استکبار جهانی باید به قدرتی بین المللی تبدیل شود و مبانی عمیق اسلامی سابقه تاریخی، پشتیبانی مردم از نظام و نعمت رهبری الهی از جمله مولفه های مهمی است که می تواند جمهوری اسلامی ایران را به قدرتی بین المللی تبدیل کند.
 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی
درحاشیه این همایش درجمع خبرنگاران تغییر مواضع روسیه درقبال وقایع سوریه را بعید دانست و گفت: بعید به نظر می رسد که موضوع تغییر مواضع روسیه نسبت به اتفاقات سوریه صحت داشته باشد.
 
وی افزود: به نظر می رسد اخباری که از عقب نشینی روسیه از موضع خود درحمایت از سوریه منتشر شده است با توجه به تحولاتی که در سوریه درحال انجام است، خیلی دقیق نیست و بخشی از آن در حد حدس و گمان و مقداری هم آرزوهای کشورهایی است که آنها را مطرح می کنند.
 
لاریجانی گفت: این اختلاف نظرها در مورد سوریه از گذشته وجود داشته و برخی از کشورها از چهار سال قبل در پی این هدف ها بوده اند اما هیچ گاه موفق نشدند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری دو انتخابات همزمان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امسال گفت: با توجه به اینکه شرایط سنی رای دهندگان در این دو انتخابات متفاوت است، مجلس در صدد است تا با هماهنگی مجلس خبرگان و در صورت موافقت شرایط سنی رای دهندگان را در هر دو انتخابات به 18 سال برساند.
 
وی گفت: در حال حاضر شرط سنی رای دهندگان برای انتخابات خبرگان 15 سال و برای انتخاب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی 18 سال تمام است.
شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور امروز با حضور بیش از هزارنفر از اساتید کشور از امروز مشهد آغاز شد .

در این همایش سه روزه  الزامات تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرتی بین المللی بررسی می شود.
https://taghribnews.com/vdcjave8tuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی