تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 254272

انتشار شیوه های سرکوب فعالان سیاسی در عربستان

سازمان حقوق بشر اروپا، با انتشار گزارشی در مورد وضعیت سرکوب در عربستان به ویژه در شرق این کشور، اقدامات ضد انسانی نیروهای سعودی در دو ماه نوامبر و دسامبر 2016 علیه ساکنان و فعالان سیاسی استان "قطیف" را منتشر کرد.
انتشار شیوه های سرکوب فعالان سیاسی در عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی "نبأ" به نقل از سازمان حقوق بشر اروپا نوشت: نیروهای امنیتی سعودی زنان بی دفاع را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و در یورش به خانه های افراد مورد نظر خود، از تسلیحات وارداتی و تجهیزات سنگین نظامی ساخت کانادا و انگلیس استفاده می کنند.  سازمان حقوق بشر اروپا افزود: بر همین اساس نیروهای سعودی به طور برنامه ریزی شده، خانواده ها و فعالان سیاسی در استان قطیف در شرق عربستان را هدف قرار می دهند.
 
گزارش یاد شده مواردی که در آنها زنان در هنگام یورش نیروهای سعودی مورد تعرض قرار گرفته و خانه های آنها از بین رفته است، را شرح داده و همچنین صدای ضبط شده یکی از زنان عربستانی که خانه اش مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفته را پیوست کرده است. این زن عربستانی در این فایل صوتی از حمله ور شدن نیروهای سرکوبگر آل سعود به مادر و خواهرش سخن به میان آورده است.
 
گزارش این سازمان در مورد آخرین فهرست فعالان سیاسی تحت پیگرد از سوی دولت سعودی، توضیح داد که در عربستان نظام قضایی عادلانه که بتوان به اقداماتش اعتماد کرد، وجود ندارد.
 
سازمان اروپایی حقوق بشر تاکید کرد: مقامات سعودی همچنین برای گرفتن اعتراف زندانیان را شکنجه می کنند.
 

 
 
https://taghribnews.com/vdcjaxe88uqei8z.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی