تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 254074

شرق و غرب نه دوستدار اهل سنت و نه شیعه هستند؛ آنها به دنبال منافع اقتصادی خود می باشند

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با استقبال از برگزاری کنفرانسهایی مثل کنفرانس وحدت ابراز امیدواری کرد، شاهد انعکاس آثار آنها در جامعه باشیم.
شرق و غرب نه دوستدار اهل سنت و نه شیعه هستند؛ آنها به دنبال منافع اقتصادی خود می باشند
"شیخ بلال سعید شعبان" دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، در حاشیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب، گفت:مشکلی که ما به عنوان شیعه و سنی با آن مواجه هستیم این است که با دو زبان متفاوت سخن می گوییم، علمای سنی با اهل سنت با زبان سنی و علمای شیعی با اهل تشیع با زبان تشیع؛ اما مسؤولیت ما این است که در جلسات عمومی و خصوصی با همه به یک زبان صحبت کنیم.

وی در ادامه گفت: برگزاری کنفرانسهایی مثل کنفرانس وحدت بسیار خوب است، اما باید شاهد انعکاس  آثار آن در بیرون از اینجا  باشیم و شاهد باشیم که اختلافی بین مذاهب وجود ندارد.

شیخ بلال سعید افزود: محمد(ص) نه سنی بود و نه شیعه؛ علی(ع) هم همینطور؛ مشکل در عقلهای ماست؛ امروز شرق و غرب هم در برابر سنی و هم شیعه ایستاده اند؛ نه پوتین از اهل بیت دفاع می کند و نه اوباما از اهل سنت؛ آنها به دنبال منابع نفت و گاز و منافع اقتصادی خود هستند.

وی تأکید کرد: بر ما واجب است که رسول خدا و صحابه و یاران او را دوست بداریم و به دنبال پیدا کردن اختلافات نباشیم که در این صورت گام اول را در مسیر وحدت برداشته ایم؛ امام علی (ع) با ابوبکر و عمر و عثمان و  قاضی و وزیر و یا مستشار آنها بود و حتی یکی از آنها می گفت اگر علی در دنیا نبود در دنیا خوبی وجود نداشت.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان اظهار داشت: من عمیقا متأسفم که 4 میلیون یهودی برعالم حکومت می کنند و حال آن که یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در فضای سیاسی مشارکت ندارند و حرف از قومیت و شیعه و سنی و کرد و ترک می زنند؛ در حالی که می دانیم رسول خدا(ص) بین بلال و عمار و سلمان و عمار و صهیب یعنی عرب و فارس و کرد و ترک و رومی و ... تفاوتی قائل نمی شد.
 
گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjaxe8xuqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی