تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 257693

ورود هیأت ایرانی به قزاقستان برای حضور در نشست سوریه/گفتگوهای ایران و روسیه

هیأت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست صلح سوریه وارد قزاقستان شد.
ورود هیأت ایرانی به قزاقستان برای حضور در نشست سوریه/گفتگوهای ایران و روسیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین جابری انصاری" معاون وزیر امور خارجۀ ایران در امور کشورهای آفریقایی و عربی،  امروز در صدر این هیأت وارد قزاقستان شد و نشست دوجانبه خود را با روسیه اغاز کرد.
حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه و سرگئی لاونتیف ، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه ، سرپرستی هیات های دو کشور را بر عهده دارند .
این نخستین ملاقات نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات صلح سوریه در استانه قزاقستان ، پیش از اجلاس رسمی بشمار میرود .
قرار است پس از این نشست ، هیات های سه کشور هم در نشستی مشترک درباره دستور کار اجلاس رایزنی کنند . زمان برگزاری این نشست سه جانبه هنوز إعلام نشده است .


جابری انصاری در فرودگاه آلماتی به خبرنگاران گفت: هدف از این سفر حضور در مذاکرات صلح سوریه در آستانه با هدف تثبیت آتش‌بس در سوریه و فراهم کردن زمینۀ گفتگوهای جدی برای صلح پایدار بین دولت سوریه و گروه‌های معارض خواهد بود.

وی افزود:ما در این مذاکرات با آمادگی کامل شرکت می‌کنیم و به‌ عنوان نمایندۀ دولتی که از ابتدا اعلام کردیم، بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق مسالمت‌آمیز و گفتگوهای سیاسی و جدی حل شود، حضور پیدا می‌کنیم.

انصاری افزود: ادامۀ بحران سوریه جز کشتار و تخریب یک کشور اسلامی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت؛ وی در ادامه ابراز امیدواری کرد، مذاکرات صلح آستانه با حضور نمایندگان دولت‌ها و ناظرین نتایج سودبخشی داشته باشد.

قرار است مذاکرات صلح سوریه از روز دوشنبه، چهار بهمن 1395، به میزبانی دولت قزاقستان و با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل، در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شود.

گفتگوها در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استفان دی میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه خواهد یافت.
 
https://taghribnews.com/vdcjhae8tuqeimz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی