تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 157199
دبیركل اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام در گفتگو با تقریب:

دشمنان اسلام برای سركوب بیداری اسلامی تلاش می كنند/ تاكید بر بهره گیری از دیپلماسی وحدت اسلامی

دبیركل اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام با اشاره به چالشهای فراروی جریان بیداری اسلامی در جهان اسلام، تاكید كرد: رخدادهایی كه اینك در كشورهای جهان اسلام رخ می دهد در واقع نمود تلاشهای دشمنان اسلام برای سركوب بیداری اسلامی و منحرف ساختن آن است.
دشمنان اسلام برای سركوب بیداری اسلامی تلاش می كنند/ تاكید بر بهره گیری از دیپلماسی وحدت اسلامی
دكتر جعفر عبدالسلام در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، اظهار داشت: غرب می پندارد توانسته است بیداری اسلامی در كشورهایی مثل مصر و تونس و...را سركوب كند اما این بیداری همچنان جریان دارد و پیشرفت خود را ادامه می دهد؛‌همه این تلاشها نشانگر این است كه دشمنان همچنان نتوانسته اند برای انحراف آن موفق شوند.
این اندیشمند مصری در ادامه با تاكید بر لزوم همگرایی بیشتر بین اندیشمندان جهان اسلام برای نهادینه شدن وحدت و تقریب در بین مسلمانان،‌خاطرنشان كرد: برگزاری كنفرانس های وحدت گرا برای نزدیك سازی مسلمانان بسیار تاثیر گذار است؛‌ما نیازمند وحدت سیاسی هستیم تا بتوانیم در نهایت به وحدت اسلامی دست یابیم.

وی با تقدیر از اظهارات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم تحقق دیپلماسی وحدت اسلامی از سوی منادیان تقریب در جهان اسلام،گفت  این دیپلماسی، وحدت امت اسلامی را در پی خواهد داشت؛ اما این كار نیازمند اراده ای سیاسی و اسلامی است تا بتواند با دسیسه های دشمنان مقابله كند.

دبیركل اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین، اظهار داشت: تجاوزات دشمن صهیونیستی بر ضد حقوق بشر در فلسطین ادامه دارد و غرب در قبال آن سكوت اختیار كرده است؛ مسلمانان علی رغم تلاش غرب، مسئله فلسطین را اساسی ترین مسئله جهان اسلام می دانند.

وی افزود: صهیونیستها تلاش دارند صاحبان اصلی سرزمین فلسطین را برای پاكسازی نژادی از بین ببرند و یهودیت اسرائیل را اعلام كنند؛ آنها می خواهند اعراب و فلسطینیان را از این سرزمین بیرون كنند و طرحی كه در قرن۱۸ مطرح بود را به مرحله اجرا گذارند لذا شاهد انواع جنایات آنها بر ضد ملت فلسطین هستیم بدون اینكه عامل موثر یكپارچه و بازدارنده ای از سوی كشورهای اسلامی و عربی مطرح گردد.

جعفر عبدالسلام همچنین با تقدیر از موضع ایران در قبال مسئله فلسطین، بیان داشت: ایران كه مسئله فلسطین را یك مسئله اسلامی و جهانی می داند امروز در برابر دشمن صهیونیستی قد علم كرده است و از حقوق ملت فلسطین بر اساس ارزشهای انسانی و اسلامی حمایت می كند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله اسلام هراسی در جهان، تصریح نمود: این پدیده،‌پیش از این نیز وجود داشته و در دوره معاصر توسط برخی اندیشمندان غربی از جمله هانگتیگتون وبرنارد لویس كه آماری از روند روبه رشد اسلام در اوپا ارائه دادند، مطرح گردید؛‌در واقع هراس غرب از گسترش اسلام به این دلیل است كه مسیحیان در اروپا مسلمان شده و هجرت معكوس از غرب به كشورهای اسلامی صورت پذیرد.

https://taghribnews.com/vdcjhaevhuqeivz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی