>> راه اندازی بانک مشترک ایران و سوریه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۹:۱۹
کد مطلب : 41979

راه اندازی بانک مشترک ایران و سوریه

وزیر اقتصاد کشور مان از راه اندازی بانک مشترک ایران و سوریه در سال آینده خبر داد.
راه اندازی بانک مشترک ایران و سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "سیدشمس الدین حسینی" در دیدار با "لیما مرعی عاصی " وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه  از راه اندازی بانک مشترک ایران و سوریه در سال آینده، خبرداد و گفت: از طرف ایران هیچ محدودیتی در این ارتباط وجود ندارد و تمام مقدمات لازم مهیا شده است.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در کمیسیون مشترک عالی دو کشور توافق شده، کمیته تأمین و راه اندازی بانک مشترک ایران و سوریه در سه ماه آینده شروع بکار کند.

بر اساس این گزارش دکتر سید شمس الدین حسینی با استراتژیک خواندن روابط ایران و سوریه، بر لزوم توسعه روابط طرفین در جنبه های گوناگون تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی شرکت سرمایه گذاری مشترک ایران و سوریه، خواستار تسریع و تسهیل در ادامه کار شد.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین از تهیه پیش نویس تأمین یک شرکت مشترک ایران و سوریه از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: طرف ایرانی آمادگی کامل برای راه اندازی شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه را دارد.

حسینی با یادآوری توافقات دیدار چندماه قبل خود با وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه مبنی بر برگزاری چهار جانبه وزاری اقتصاد ایران، سوریه، عراق و ترکیه اولین تأخیر به وجود آمده در این خصوص را عدم استقرار کامل کابینه جدید عراق خواند و اعلام آمادگی کرد حداکثر ظرف سه ماه آینده، مقدمات برگزاری این نشست فراهم خواهد شد.

" لیما مرعی" عاصی وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه نیز طی سخنانی در این دیدار از اعتقاد و عزم راسخ این کشور برای برگزاری نشست چهار جانبه وزیر اقتصاد ایران، سوریه، ترکیه و عراق خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این نشست می تواند علاوه بر برقراری همکاری های اقتصادی و مالی، منجر به یک راهبرد و بلوک منطقه ای قوی شود.

وی همچنین با استقبال از امضای موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور که در مجالس قانونگذاری آنها در حال بررسی است، آن را موجب تحکیم و تقویت روابط ایران و سوریه خواند.
https://taghribnews.com/vdcjhhex.uqevazsffu.html
مرجع : روابط عمومی وزارت اقتصاد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی