تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 205294
آیت الله اراکی در دیدار علمای پاکستان:

تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونست ها به معنای تصرف همه جهان اسلام است

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها در قلب جهان اسلام به معنای تصرف همه جهان اسلام است.
تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونست ها به معنای تصرف همه جهان اسلام است
 به گزارش خبرنگار تقریب، عصر روز سه شنبه جمعی از علمای اهل سنت پاکستان که در تهران به سر می برند، با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه خداوند متعال اسلام را در قرآن کریم در عبارت:«قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ»خلاصه کرده است، اظهار داشت: بر مبنای "اتباع" محبت خدا نسبت به بندگانش تعلق خواهد گرفت و بنده محبوب خدا خواهد شد و "اتباع" که در اینجا اتباع رسول خدا(ص) است جز با محبت حاصل نخواهد شد.
 
وی افزود: در روایات صحیحه ایی که هم در منابع اهل سنت و هم در کتب حدیث شیعه آمده است، نه تنها محبت رسول خدا جدا از محبت اهل بیت(ع) او نیست بلکه حقیقت ایمان به محبت رسول خدا و اهل بیت رسول خدا تفسیر شده است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی که دارای 1.5 میلیارد جمعیت است با هم متحد شود به قدرت اول جهان تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی متحد شود هم از لحاظ اقتصادی و از هم از بعد سیاسی وعلمی به قدرتمند ترین جامعه بشری تبدیل خواهد شد.  
 
وی افزود: کشورهای استعماری، رژیم صهیونستی را در منطقه به وجود آورده اند تا از پیدایش قدرت جهان اسلام جلوگیری کنند و متأسفانه برخی از کشور های اسلامی منطقه نیز در این زمینه با اسرائیل متحد شده اند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بعد از اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسئله وحدت جهان اسلامی را مطرح کردند اسرائیل و آمریکا از شکل گیری چنین قدرتی به هراس افتادند و در نقاط مختلف جهان اسلام از اندونزی و پاکستان گرفته تا عراق و سایر نقاط جهان اسلام شروع به ایجاد اختلاف بین مسلمین کردند تا مسلمین را از اسرائیل غافل کنند.
 
وی با بیان اینکه برای اینکه اسرائیل قدرت بگیرد به ایجاد جنگ در بین مسلمین دامن زدند، اظهار داشت: از وقتی که اخیرا جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی نظیر سوریه، عراق، یمن و... راه افتاد می بینید که اسرائیل تجاوز خود به سرزمین های اسلامی را بیشتر کرده است.
 
آیت الله اراکی افزود: درگیری و اختلاف بین مسلمانان باعث شده که اسرائیل طی چند روز اقدام به تقسیم زمانی مسجد الاقصی بزند کاری که تاکنون جرأت آنرا نداشت. الان چند روزی است که مسلمانان را از مسجد الاقصی بیرون کرده اند و اجازه ورود به آنها را نمی دهند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: تصرف مسجد الاقصی در قلب جهان اسلام توسط صهیونیست ها به معنای تصرف همه جهان اسلام است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: کشور پاکستان یکی از قوی ترین کشورهای اسلامی از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ اقتصادی و قدرت سیاسی است لذا این کشور می تواند نقش بسیار مؤثری در ایجاد وحدت و اقتدار در جهان اسلام ایفا کند ولی اگر به این نقش به خوبی نپردازد به هدف دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تفرقه تبدیل می شود.
 
آیت الله اراکی افزود: ما از علمای پاکستان و نیروهای مؤثر این کشور درخواست داریم که اولا اتحاد در پاکستان را محکم تر کنند و سپس به ایجاد اتحاد در سایر نقاط جهان اسلام نیز کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب با هدف ایجاد اتحاد بین مسلمین ایجاد شده است، اظهار داشت:  انتظار داریم علمای پاکستان در این زمینه به ما کمک کنند و ما هم آمادگی هرگونه خدمت در این زمینه را داریم.
 
https://taghribnews.com/vdcjhie8xuqey8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی