تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۲۳
کد مطلب : 28839
هم اندیشی بین المللی دین، اجتماعی سازی و جامعه مدنی در تونس برگزار گردید

نقش بنیادین خانواده در عینیت بخشیدن به ارزش های اخلاقی

نقش بنیادین خانواده در عینیت بخشیدن به ارزش های اخلاقی
خبرگزاری تقریب (تنا):

هم اندیشی بین المللی دین، اجتماعی سازی و جامعه مدنی، طی روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم ماه جاری میلادی در به همت انستیتوی عالی الهیات تونس و همکاری بنیاد آلمانی کونراد آدنور برگزار گردید. 

بوبکر خزوری، وزیر امور مذهبی تونس که ریاست نشست پایانی این هم اندیشی را بر عهده داشت، گفت: موضوعات مطرح شده در این نشست سه روزه، بیانگر مسائل تئوریک و عملی بودند که آینده اجتماع در گرو آنها می باشد. 

به گفته وی در این میان نقش اجتماعی سازی در بنای یک جامعه سالم مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. وزیر تونسی اظهار داشت: این هم اندیشی بر نقش بنیادین خانواده در عینیت بخشیدن به ارزشهای اخلاقی تاکید ورزیده است. 

بوبکر خزوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جامعه تونس بر نقش ارزشمند جامعه مدنی در اداره امور عامه تاکید ورزیده و افزود: به رسمیت شناختن حقوق بنیادین افراد، احترام به دیگران و ارزش های تغییر ناپذیر اخلاقی از اصولی هستند که تحقق جامعه مدنی را میسر می سازند. 

به گزارش لا پرس تونس، در خاتمه این نشست سلسله پیشنهاداتی از سوی مشارکت کنندگان ارائه گردید که به عنوان نمونه به چند مورد از آنها اشاره می گردد: ضرورت ارتقاء پژوهش های علمی در برخورد با مسائل جوانان، تقویت شاخصه های هویت فرهنگی جوانان، انجام پژوهش های اجتماعی و انسانی مربوط به جوانان و... 

گفتنی است که تقارن برگزاری این هم اندیشی و روز جهانی جوانان باعث شده بود که این نشست بیشتر تمرکز خود را معطوف به جوانان و جوانی سازد. 

یادآور می شود که اخیرا زین العابدین بن علی سن قانونی حضور در انتخابات را تا ۱۸ سالگی پایین آورده و مدعی شده است که از این طریق می خواهد راه را برای جوانان در نشان دادن خود در شوراهای محلی و منطقه ای، شوراهای عالی و کمیسیون های ملی مربوط به جوانان، باز نموده باشد.
https://taghribnews.com/vdcjhoe8.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی