تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 228893
فرستاده سازمان ملل به یمن؛

بیش از هر زمان دیگری به صلح نزدیک هستیم

اسماعیل ولد الشیخ احمد گفت رسیدن به راه حل در مورد بحران این کشور نیازمند امتیازدهی از جانب تمام طرف هاست.
بیش از هر زمان دیگری به صلح نزدیک هستیم
یع گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، ولد الشیخ در جریان گفت و گوهای طرف های یمنی در کویت که از روز پنجشنبه شروع شده است، با بیان اینکه شرایط در یمن به گونه ای است که نمی توان صلح را به تاخیر انداخت و این دور از گفت و گوها سرنوشت ساز است، افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به صلح نزدیکتر هستیم.

وی ادامه داد: یمن از چندین جبهه وارد جنگ شده است و بهای آن را انسان های بی گناه پرداخت می کنند. ولد الشیخ گفت: اختلاف دیدگاه های طبیعی است ولی راه حل ها باید میانه باشد و با ایده های سازنده می توان اختلافات و موانع را از میان برداشت.

فرستاده سازمان ملل به یمن عنوان کرد: طرح ارائه شده ساختار اصلی روند سیاسی جدید را تشکیل خواهد داد و به یمن و یمنی ها در رسیدن به ثبات و زندگی مسالمت آمیز کمک خواهد کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که راه حل عملی و مثبت نیازمد امتیازدهی از جانب تمام طرف ها است و این امر در پایبندی و تلاش برای رسیدن به توافق جامع تاثیرگذار خواهد بود.

این مقام سازمان ملل یادآور شد: تنها دو گزینه پیش رو خواهد بود و گزینه سومی درکار نخواهد بود، نخست کشوری امن که ثبات و حقوق تمام شهروندانش را تامین می کند و دوم باقی مانده سرزمین مرگ که فرزندان آن هر روز کشته می شوند.
 وی گفت: آمارها نشان می دهد که تنها در طول یکسال حدود 7 هزار نفر کشته و 35 هزار نفر دیگر زخمی شده اند، همچنین سه میلیون نفر مجبور به ترک محل سکونت خود شده اند.

ولد الشیخ در پایان تاکید کرد: بازگرداندن زمان و تغییر گذشته غیر ممکن است ولی می توان در بهبود آینده سهیم بود.
مذاکرات صلح یمن پنج شنبه شب با ۴ روز تاخیر با حضور «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن آغاز شد. این مذاکرات که در کشور کویت برگزار می شود پیش از این به دلیل تداوم نقض آتش بس از سوی سعودی ها به تعویق افتاده بود.  
https://taghribnews.com/vdcjhoe8tuqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی