تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 224491

محرومیت مسلمانان هند از شرکت در انتخابات

حزب حاکم هند اعلام کرد که حق رای میلیون‌ها مسلمان مهاجر را سلب و آنها را از شرکت در انتخابات منطقه ای «آسام» محروم خواهد کرد.
محرومیت مسلمانان هند از شرکت در انتخابات
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، حزب بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم ملی‌گرای هندو در مبارزه های انتخاباتی اخیر در واکنش به افزایش نارضایتی‌ها در میان جمعیت هندوی این کشور، به هندوها وعده داده است که مهاجرین غیرقانونی جوان را شناسایی و اخراج کند.
 
در انتخابات محلی آسام (ایالتی در شرق هند) که در ماه آوریل (اردیبهشت 95) برگزار می شود، حدود 10 درصد از 20 میلیون واجدین شرایط رای دادن، مسلمانانی هستند که از دهه 1950 از شرق پاکستان و بنگلادش به هند مهاجرت کرده و تابعیت هندی گرفته اند.
 
در همین راستا، هیمانتا بیسوا سارما، مسئول تبلیغات انتخاباتی حزب بهاراتیا جاناتا در آسام تاکید کرد که طرح اخراج مسلمانان، آن دسته از مسلمانانی را که بین سالهای 1951 تا 1971 از کشور بنگلادش وارد هند شدند، دربرمی‌گیرد. وی همچنین گفته است آنها می‌توانند در کشور بمانند اما باید برای گرفتن تابعیت، دوباره اقدام کنند.
 
ایالت آسام دومین ایالتی است که بیشترین تعداد مسلمانان را دارد. مسلمانان، از جمله کسانی که از زمان تجزیه هند در سال 1947 به این کشور مهاجرت کردند، 35 درصد کل جمعیت هند را تشکیل می‌دهند.
 
 هند که حدود یک میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت دارد، سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های متنوع است. در این کشور هندوها اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند. هند همچنین دارای جمعیت عظیم مسلمانان و اقلیت قابل توجه مسیحی و بودایی است.
https://taghribnews.com/vdcjhxe8vuqe8xz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی