تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 254894
شیخ خالد الملا:

هرگونه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در عراق محکوم است/رژیم صهیونیستی حامی اصلی تروریسم جهانی است

رئیس مجمع علمای اهل تسنن عراق، ضمن تبریک ضربه سنگین به تروریست ها در حلب، رژیم صهیونیستی را حامی اصلی تروریسم جهانی خواند.
هرگونه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در عراق محکوم است/رژیم صهیونیستی حامی اصلی تروریسم جهانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ خالد عبدالوهاب الملا" رئیس مجمع اهل تسنن عراق در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی المیادین، میلاد حضرت مسیح(ع) را به همه آزادگان جهان تبریک گفت و خاطرنشان ساخت: همه ادیان و شرایع الهی نظیر اسلام برای نشر محبت و رحمت میان مردم و جهانیان آمده‎اند؛ تکفیری ها که خود را به مسلمانان  منتسب می‎دانند در پی جدایی و تفرقه میان ادیان و مذاهب مختلف هستند.

شیخ خالد الملا ادامه داد: مشاهده مراسم و جشن میلاد حضرت عیسی (ع) که در کمال امنیت در کشورهای مختلف برگزار می‎شود، ما را نسبت به آینده جهان و نابودی کامل تروریسم امیدوار می‎سازد.

وی وظیفه علما در قبال جهانیان را سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: علمای اسلام و مسیحیت باید با تمسک به سیره پیامبران، پیام صلح، امنیت، دوستی، احترام به دیگران و زندگی مسالمت آمیز را به جهانیان عرضه کنند.

رئیس مجمع اهل تسنن عراق اقدامات تروریست‎ها را موجب مخدوش شدن چهره اسلام دانست و تصریح کرد: اسلام دین رحمت و مهربانی است؛ اما جریان‎های تروریستی با اقدامات شنیع خود در مناطق مختلف در پی نابودی اسلام حقیقی هستند؛ مسیحیان بدانند که اسلام با آن‎ چیزی که تروریست‎ها نمایش می‎دهند، کاملا متفاوت است.

وی اظهار داشت: داعش به پیروان هیچ دین و مذهبی رحم نمی‎کند و اعضای این جریان تروریستی، مسیحیان بسیاری را در حلب، موصل و کشورهای اروپایی قلع و قمع کرده‎اند.

وی رژیم صهیونیستی و کشورهای استکباری را حامی اصلی تروریسم دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام تلاش بسیاری برای کاشت بذر تفرقه و نفاق در کشورهای اسلامی انجام داده‎اند ولی با سپر جبهه مقاومت حقیقی در منطقه مواجه شدند.

رئیس مجمع اهل تسنن عراق تأکید کرد: اگر جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و فلسطین نبود، اکنون کشورهای منطقه زیر چکمه سربازان رژیم صهیونیستی و مستکبران جهان قرار می‎گرفتند.

وی ایمان و حس انسان دوستانه اعضای مقاومت را از ویژگی‎های بارز آن‎ها دانست و خاطرنشان کرد: اعضای مقاومت برخلاف تبلیغ رسانه‎های معاند هیچ گاه مردم را به علت اختلاف عقیده و دیدگاه نمی‎کشند.

وی افزود:پیروزی جبهه مقاومت در حلب ضربه سنگینی بر تروریسم حتی در سایر مناطق نظیر موصل وارد ساخت؛ نبرد با داعش در حلب و موصل فقط یک جنگ نظامی نیست بلکه تلاشی برای نابودی کامل تروریسم است.

رئیس مجمع اهل تسنن عراق با اشاره به تلاش داعش جهت حضور در سایر کشورهای منطقه پس از شکست در عراق و سوریه گفت: هیچ گاه نمی‎خواهیم پای داعش در کشورهای حاشیه خلیج فارس باز شود، اما آنچه که از اخبار و اطلاعات به دست می‎آید این جریان تروریستی پس از شکست در سوریه و عراق درپی اشغال سایر کشورهاست.

وی تصویب قانون الحاق بسیج مردمی به ارتش عراق در پارلمان این کشور را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: بسیج مردمی از اقشار و طوائف مختلف نظیر شیعه، سنی، کرد، عرب و ترکمان تشکیل شده است؛ عراق در چند سال اخیر به ویژه پس از سال 2003 میلادی هیچ گاه به اندازه اکنون متحد و یکپارچه نبوده است.

شیخ خالد الملا هر گونه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در عراق را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: هر کس که در لباس شیعه و سنی بخواهد بین این دو مذهب اختلاف ایجاد کند، به زودی در مقابل چشم‎های مردم رسوا و خوار خواهد شد.
 
https://taghribnews.com/vdcjhxe8xuqeioz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی