تاریخ انتشار۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 280895

حضور نماينده ولي فقيه ميان زائران اهل سنت در مكه/ شور و شعف زائران اهل سنت از تجلي وحدت در حج

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه ديدارهاي خود با زائران ايراني در جمع زائران اهل تسنن كشورمان حاضر شد و مورد استقبال گرم آنها قرار گرفت.
حضور نماينده ولي فقيه ميان زائران اهل سنت در مكه/ شور و شعف زائران اهل سنت از تجلي وحدت در حج
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در پنجمين ديدار خود با زائران ايراني در مكه مكرمه به هتلي رفت كه محل اسكان زائران ايراني اهل سنت از هشت استان كشور بود.
 
وحدت به عنوان زمينه‌ساز اتحاد جهاني و پايدار ميان مسلمانان همواره از سوي جمهوري اسلامي ايران به عنوان شعاري محوري مورد تاكيد قرار گرفته و در هيچ عرصه اي به اندازه موسم حج نمي توان دشمنان اسلام را از همبستگي شيعه و سني نااميد كرد.
 
هتل "جوهره المنصور" اين روزها پذيراي بخشي از 15 هزار زائر اهل تسنن است كه راهي موسم حج شده اند تا در كنار هموطنان شيعه خود و مسلماناني از اقصي نقاط جهان اسلام، يكپارچه شعار وحدت را سر دهند.
 
استقبال گرم زائران از نماينده ولي فقيه با حضور روحانيون اهل تسنن كاروان هاي مختلف حاضر در اين مجموعه‌ مقابل ورودي هتل، حكايت از اهميت واژه وحدت ميان مسلمانان داشت؛ ديداري كه مملو از شور و احساس شيعه و سني نسبت به هم بود.
 
نكته ديگري كه بعد از مساله مهم وحدت در اين ديدار جلوه گر بود، ابراز خرسندي و شعف هموطنان اهل تسنن از استان هاي گلستان، سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي، كرمانشاه، فارس، هرمزگان، خراسان رضوي و خراسان جنوبي بود كه خالصانه از دفاع نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت براي راه اندازي دوباره حج و فراهم كردن حضورشان در حريم امن الهي قدرداني كردند.
 
انور خواجه اسماعيلي از تربت جام در استان خراسان از جمله جواناني بود كه با خيرمقدم به نماينده ولي فقيه گفت از مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بويژه كارگزاران بعثه مقام معظم رهبري بابت برقرار شدن حج تمتع قدرداني كرد.
 
زائر ديگري نزديك شد و گفت كه از طرف كاروان هاي اهل سنت بخصوص كاروان هاي آذربايجان غربي از شما قدرداني مي كنم كه با اين همه مشغله كه در هدايت صحيح عمليات حج زائران ايراني داريد، از نزديك مسائل و مشكلات زائران را بررسي مي كنيد.
 
محمد فاضلي 18 ساله از مشهد و محمد جمالي 22 ساله از لارستان فارس جوان ترين زائران كاروان هاي حاضر در اين مجموعه نيز با نماينده ولي فقيه ديدار كردند و بعد از احوالپرسي، عكسي به يادگار گرفتند؛ حجت الاسلام قاضي عسكر خطاب به همراهان اين دو زائر تاكيد كرد كه بايد قدر اين جوانان را بدانيد كه سعادت بزرگي خدا نصيبشان كرده تا در اين سن راهي حج شوند. نماينده ولي فقيه همچنين تاكيد كرد بايد در جلسه اي ويژه از اين جوانان تقدير شود.
 
يكي از هموطنان اهل تسنن كه خود را جامعي از اشنويه در استان آذربايجان غربي معرفي كرد، از لذت جشن وحدت در مكه مكرمه گفت و اينكه همه مسلمانان از رنگ ها و نژادهاي مختلف خيلي همرنگ و يكپارچه آماده انجام مناسك حج هستند.
 
نماينده ولي فقيه در پايان اين ديدار از مركز پزشكي مجموعه نيز بازديد كرد و ضمن قدرداني از زحمات پزشكان و كاركنان اين مجموعه، به آنان براي توجه ويژه به زائران در روزهاي باقي مانده تا ايام تشريق توصيه هايي ارائه كرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjhye8iuqeooz.fsfu.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی حج
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی