تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : 47009

فتنه انگيزي مذهبي؛ جبهه دشمنان مصر

فتنه انگيزي مذهبي بزرگترين جبهه اي است كه مخالفان مصر براي مقابله بهره خواهند برد لذا به همه مسلمانان و مسيحيان هشدار مي دهم كه از آن پرهيز كنند.
فتنه انگيزي مذهبي؛ جبهه دشمنان مصر
خبرگزاری تقریب(تنا):

دادگاه نظامي مصر در سال۱۳۸۷ دبيركل حزب عمل را كه براي همبستگي با مردم فلسطين از طريق مرز مصر وارد نوار غزه شده بود، به زندان انداخت و وي را به تحمل دو سال حبس با اعمال شاقه محكوم كرد.

دبيركل حزب عمل مصر با توجه به بسته بودن گذرگاه رفح از سوي دولت مصر از طريق تونلي در زير گذرگاه رفح براي ابراز همبستگي با ملت فلسطين وارد اين منطقه شد و دادستان نظامي وي را به اتهام ورود غيرقانوني به يك كشور خارجي بازداشت كرده بود.

"مجدي أحمد حسين" دبيركل حزب عمل اسلامي مصر و سردبير روزنامه"الشعب" در مصاحبه اي از رابطه خود با گروههاي اسلامي، شرايط نامزدي خود براي انتخابات مصر و تلاش مستكبران براي ايجاد فتنه مذهبي خبر مي دهد.

متن اين گفتگو به
شرح زير است:


صحبتهاي ضد و نقيضي از نامزد شدن شما براي انتخابات آينده رياست جمهوري مصر مطرح مي گردد، نظرتان راجع به اين موضوع چيست؟

حقيقت اين است كه كميته عالي حزب عمل مرا به عنوان كانديدا مطرح كرده است؛ اما شايعاتي از سوي برخي مخالفين كه در دو سال گذشته نسبت به انتقادات من از دولت حسني مبارك اعتراض داشتند، مطرح مي گردد. اما در آينده نزديك حقيقت نمايان خواهد شد.

بسياري معتقدند كه شما نماينده اسلام گراها هستيد در حالي كه آن را نفي مي كنيد؛ آيا ارتباطي بين شما و گروههاي اسلام گرا وجود دارد؟

من نماينده همه گروههاي ملي هستم؛ من نماينده ميدان تحرير هستم چون تلاش مي كنم وحدت و يكپارچگي انقلاب مصر را حفظ كنم؛ در عين حال اسلامي بودن عقايد خود را نفي نمي كنم و برنامه هاي آينده من برگرفته از اسلام است.به نظر من مرجعيت اسلام به نفع كشور و مردم است و برنامه هايي كه بر اساس دين اسلام است حقوق همه ملت
را تضمين مي كند.

برخيها رسيدن جريانهاي اسلامي به حكومت را سعي مي كنند در بين مردم هراس آور و مشكل ساز جلوه دهند، به نظرشما دليل آن چيست؟

وحشت از اسلام گراها در بين برخي از مردم چند علت دارد: اول: نقش رسانه ها در مخدوش جلوه دادن اسلام گراها، دوم: خطاهايي كه برخي از اين گروهها در گذشته مرتكب شده اند و در افزايش خشونتها و افراطي گري نقش داشته اند در حالي كه اسلام بر اساس آزادي بيان پايه گذاري شده است لذا اسلام گراهايي كه مباني واقعي اسلام را اجرا نمي كنند نسبت به تبعات منفي آن مسئوليت بزرگي دارند.

برخيها معتقدند بقاياي رژيم سابق در پشت پرده فتنه انگيزيهاي مذهبي و خشونتها قرار دارند. آيا اين رويكرد را تاييد مي كنيد؟

من هم با اين مسئله موافقم و دلايل واضح و آشكاري بر اين ادعا وجود دارد. اطمينان دارم آينده خشونت آميزي براي مصر متصور نيست اما نبايد از توطئه هاي غرب در فتنه انگيزيها و ايجاد خشونت در
كشور غافل ماند؛ جريان اسلامي در مصر اكنون به پختگي و بلوغ رسيده است و از اين مسائل جلوگيري مي كند.

در دوران سابق شاهد تيرگي روابط بين ايران و مصر بوده ايم و بسياري از طرحهاي تبليغي تشيع ايران در منطقه نگران هستند، اين پرونده را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

ايجاد روابط حسنه با ايران به عنوان دولتي مسلمان و همسايه را تاييد مي كنم همانطور كه وزير خارجه فعلي مصر آن را عنوان كرده است و مي توان با ايران در زمينه همزيستي مسالمت آميز مذاهب به تفاهم رسيد؛ خطر اصلي براي منطقه، چيرگي صهيونيسيتي امريكايي بر منطقه است.

چه چيزي باعث هراس شما از آينده مصر مي شود؟

فتنه انگيزي مذهبي بزرگترين جبهه اي است كه مخالفان مصر براي مقابله با وحدت مردم از ان بهره خواهند برد لذا به همه مسلمانان و مسيحيان هشدار مي دهم كه از آن پرهيز كنند تا بتوانيم از كشورمان محافظت كنيم و مصر را به جايگاه سعادت مشترك براي همه مصريان برسانيم.
https://taghribnews.com/vdcjhyex.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی