تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 199553

بشار اسد: تروریسم هیچ مرزی نمی شناسد/در مبارزه با تروریسم به غرب اعتماد نمی کنیم

رئیس جمهوری سوریه با اشاره موضع دوگانه غرب در مقابله با تروریسم گفت: تروریسم یک تفکر بیمار و اعتقادی منحرف است و وعده های غرب در خصوص مبارزه تروریسم تنها در حد اوهام باقی خواهد ماند.
بشار اسد: تروریسم هیچ مرزی نمی شناسد/در مبارزه با تروریسم به غرب اعتماد نمی کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه طی سخنانی در جمع فعالان اتحادیه‌های صنفی و رؤسای نهادهای ملی و سندیکاها اعلام کرد: به رغم پیچیدگی امور در سوریه پرده ها کنار رفته و نقابها از برخی صورتها برافتاده و ماهیت دروغهایی که می خواستند به خورد دنیا بدهند، آشکار شده است.

وی تاکید کرد: تروریسم یک تفکر بیمار و اعتقادی منحرف است که در فضاهایی که پایه و اساس آن جهل و نادانی بوده است، رشد کرده و موجب سلب حقوق ملتها و تحقیر آنها می شود.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه، رویکرد غرب در خصوص تروریسم همچنان مبتنی بر دو رویی است، گفت: روسیه و چین سوپاپ اطمینان سوریه در شورای امنیت بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای غربی بهای حمایت از تروریستها را می پردازند، تصریح کرد: چگونه ممکن است که کسی که بذر اولیه تروریسم را کاشته است، حال ادعای مقابله با آن را داشته باشد؟

وی افزود: تروریسم هیچ مرزی را نمی شناسد و محکومیتها منجر به جلوگیری از اشاعه آن نخواهد شد و ائتلافی که به اسم مبارزه با داعش تشکیل شده است، نیز نمی تواند به آن پایان دهد؛ وعده های غرب در خصوص مبارزه با تروریسم تنها در حد اوهام باقی خواهد ماند.
 
اسد افزود: ما نباید فریب غرب را خورده و به تحرکات غرب در خصوص تغییر رویکرد آنها به تروریسم تکیه کنیم، چرا که این تغییرات لحظه ای و زودگذر است، ما از همان روز اول به تواناییهای خودمان و امید به دوستان حقیقی ملت سوریه، تکیه داشتیم.رئیس جمهوری سوریه در ادامه اظهار داشت که ایران از ابتدای بحران سوریه از این کشور، حمایت کرده است.

بشار اسد تاکید کرد: وجب به وجب از خاک سوریه ارزشمند است و همه نقاط سوریه از لحاظ ارزش انسانی و جغرافیایی با یکدیگر برابر هستند.

وی با بیان اینکه  مبارزه با تروریسم مبتنی بر احترام به خواست ملتها و احقاق حقوق آنهاست، افزود: ما از هرگونه مذاکرات سیاسی استقبال می کنیم به این شرط که تاثیر گسترده ای در حل بحران سوریه داشته باشد.

بشار اسد با اشاره به اینکه تنها راهکار موجود در پیش روی سوریه مقابله با تروریسم است، اظهار داشت: تهران در زمینه نظامی مشاوره های کارشناسانه ای به ما ارائه کرد.
وی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای مقاومت در جنگ سوریه و همراهی آنها با ارتش این کشور در مقابله با تروریسم افزود: برادران ما در مقاومت لبنان با ما در یک جبهه جنگیدند و از هر کمکی که از آنها برمی آمد دریغ نکردند، خون پاک آنها با خون سوریها در آمیخته است؛ نیروهای مقاومت لبنان از مهارت گسترده ای برخوردارند و ما قدردان آنها هستیم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ما در مرحله حساسی قرار داریم و به هیچ وجه کمر خم نمی کنیم و اسیر هیچ کس نخواهیم بود، بلکه کاملا مستقل هستیم  و منطقه آینده خود را بر اساس آینده سوریه ترسیم خواهد کرد.

اسد در ادامه  با تاکید بر حمایت مردم سوریه از دولت این کشور تاکید کرد: حتی در مناطقی که تروریستها بر آن سیطره دارند، مردم و شهروندان سوری از دولت حمایت می کنند. پس از گذشت چهار سال از جنگ در سوریه نهادهای دولتی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: همزمان با جنگ نظامی علیه سوریه شاهد جنگ رسانه ای نیز هستیم و این جنگ رسانه ای با هدف اشاعه این تفکر که سوریه در حال تجزیه است در جریان است.

اسد در ادامه با بیان اینکه طی یک ماه گذشته شمار کسانی که به ارتش سوریه پیوسته اند، افزایش پیدا کرده گفت: وطن تنها برای کسانی که در آن سکونت دارند، نیست برای کسانی است که از آن حمایت می کنند و برای آن می جنگند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjihevtuqehiz.fsfu.html
مرجع : سانا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی