تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 245551

برگزاری نشست اسلام هراسی در پارلمان اروپا

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس از برگزاری یک نشست تخصصی با موضوع اسلام هراسی در پارلمان اروپا در شهر بروکسل خبر داد.
برگزاری نشست اسلام هراسی در پارلمان اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه ای با اعلام برگزاری نشست تخصصی اسلام هراسی در پارلمان اروپا عنوان کرد که در این نشست قرار است کارشناسان، اساتید دانشگاه، ارگان های دولتی، سازمان های اروپایی، فعالان مدافع حقوق مسلمانان و شماری از نمایندگان اروپایی به منظور گفت وگو در رابطه با چالش های مسلمانان در غرب به بحث و تبادل نظر بپردازند.
 
به گفته این نهاد حقوق بشری، نشست «فضای تنفر در اروپا» که قرار است سه شنبه هفته آینده در یکی از سالن های پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شود، میزبان شخصیت هایی همچون «جین لمبرت»، «سجاد کریم» و «افضل خان» نمایندگان احزاب سبز، محافظه کار و کارگر در پارلمان اروپا، خواهد بود.
 
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس عنوان کرد که قرار است در این نشست گزارش سال گذشته اش را در رابطه با وضعیت اسلام هراسی و گسترش فضای تنفر علیه مسلمانان انگلیس و اروپا ارائه کند و به بحث گذارد.
 
«آرزو میرعلی» مسئول امور تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در این رابطه بیان داشت: ما فکر می کنیم که گفت وگو درباره اسلام هراسی در زمانی که تنش ها علیه مسلمانان به طور قابل توجهی در اروپا افزایش  یافته، از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا در این نشست در خصوص «تحلیل شرایط فعلی» و «گام های رو به جلو» برای حل بحران اسلام هراسی در اروپا گفت وگو کنیم.
 
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در مهر ماه سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن نسبت به روند افزایشی «فضای تنفر علیه مسلمانان» در انگلیس و اروپا هشدار داده بود.
 
این گزارش که برگرفته از تجربه زندگی مسلمانان تنظیم شده است، بیانگر تصویری مأیوس کننده از اقلیتی است که دائما تحت فشار افکار کوته فکرانه و تبعیض آمیز قرار گرفته است.
 
بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، در سال های 2010 تا 2014 میلادی، شمار افرادی که در معرض جرایم ناشی اسلام هراسی بوده اند از 50 درصد به 82 درصد افزایش داشته و همچنین در این بازه زمانی افرادی که مدعی شدند شاهد توهین های کلیشه ای درباره اسلام و مسلمانان بوده اند از 69درصد به 93.3درصد رسیده است.
 
گزارش یاد شده می افزاید: 58 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی صورت گرفته مدعی شده اند که بدون هیچ دلیلی مورد ظن دستگاه های امنیتی انگلیسی قرار دارند و همچنین 87درصد دیگر بر این باور هستند که آن هایی که علیه مسلمانان رفتارهای تبعیض آمیز دارند از رسانه ها خط می گیرند.
 
نویسندگان این گزارش بر این باور هستند که اسلام هراسی در انگلیس از مرحله "تبعیض نژادی سازمان یافته" اکنون به مرحله "پسا تبعیض" رسیده است به گونه ای که مسلمانان اقلیتی خوانده می شوند که در جریان وحدت ملی مانع تراشی می کنند.
 
آن ها همچنین قوانین مبارزه با افراط گرایی در انگلیس را به منظور تحت فشار قرار دادن مسلمانان این کشور می دانند، و بر این باور هستند که این قوانین سبب ایجاد فضای تنفر علیه مسلمانان و به موجب آن افزایش جرائم اجتماعی علیه آنان شده است.
 
به نوشته نویسندگان این گزارش، دستاورد فضای تنفر علیه مسلمانان آنان را به سکوت واداشته و سبب منزوی شدن بیشترشان شده است.
 
گزارش 274 صفحه ای کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس تحت عنوان "فضای تنفر: وضعیت جدید مسلمانان در انگلیس" توسط سعیدرضاعاملی و آرزو میرعلی نوشته شده و در 17 نوامبر به طور رسمی رونمایی شد.
 
گفته می شود که مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز بهانه خوبی برای جریانات دست راستی شده است تا علیه اقلیت های قومی به ویژه مسلمانان، فشار مضاعفی را وارد کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjiie8vuqexiz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی