تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : 266855
دفتر ریاست جمهوری مصر:

سفر پاپ به قاهره تأکید بر اهمیت گفت‌وگوی ادیان است

دفتر ریاست‌جمهوری مصر در پایان سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به قاهره، سفر وی را تأکیدی بر اهمیت تقویت گفت‌وگوهای ادیان خواند.
سفر پاپ به قاهره تأکید بر اهمیت گفت‌وگوی ادیان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، پس از سفری دو روزه به قاهره و دیدار با مقامات مصری از جمله «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «أحمد الطیب» شیخ الأزهر و پاپ تواضروس دوم، رهبر مسیحیان ارتدوکس مصر، امروز این کشور را ترک کرد.
 
بنا به اعلام پایگاه خبری الیوم‌السابع، دفتر ریاست‌جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که سفر پاپ به قاهره همزمان با هفتادمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین مصر و واتیکان، تأکیدی بر اهمیت استمرار تلاش‌ها برای برقراری صلح از طریق تقویت گفت‌وگوی بین ادیان است.
 
در این بیانیه ضمن قدردانی مجدد از شخص پاپ، بر استمرار همکاری و تماس‌ها با پاپ به منظور نهادینه کردن اصل تسامح، صلح و همزیستی مشترک بین همه ملت‌های جهان، استمرار تلاش‌ها برای مقابله با افراطی‌گری و نابودی آن از طریق رعایت اصل احترام به دیگران، همکاری و سازندگی تأکید شد.
 
پاپ فرانسیس نیز دیروز شنبه (9 اردیبهشت) با انتشار تصویر دیدار خود با «احمد الطیب» شیخ الأزهر مصر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: باید با هم تأکید کنیم که جمع بین خشونت و ایمان و نفرت و ایمان محال است.
 
https://taghribnews.com/vdcjime8iuqemoz.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی