تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 223159

ادامه حملات جنگنده های عربستان به یمن/ افزایش 279 درصدی خرید سلاح عربستان

جنگنده های عربستان بار دیگر صبح امروز مناطق مسکونی استان های عمران، صنعا والحدیده را بمباران کردند.
ادامه حملات جنگنده های عربستان به یمن/ افزایش 279 درصدی خرید سلاح عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هواپیماهای متجاوز عربستان امروز در سه نوبت علاوه بر مناطق مسکونی، پمپ بنزین و دو مزرعه مرغداری در شهر حوث استان عمران را بمباران کردند.
 
جنگنده های متجاوز عربستانی منطقه سنوان در شهر ذیبین استان عمران را نیز در چهار نوبت به شدت هدف حمله هوایی قرار دادند.
 
عربستان همچنین صبح امروز منطقه هران در شهر ارحب در شمال استان صنعا، روستای الکدح در شهر الخوخه استان الحدیده در غرب یمن ومنطقه خمیس الواعظات در شهر القناوص را بمباران کرد.
 
متجاوزان عربستانی شب گذشته نیز درسه نوبت منطقه سبعین در صنعا و دو نوبت منطقه حرض در استان حجه در شمال یمن را بمباران کردند که در بمباران بازار الخلقه درشمال صنعا 60 تن کشته و زخمی شدند.
 
خبر دیگر این که درسایه جنگ افروزیهای عربستان در منطقه، مسئولان سعودی خریدهای تسلیحاتی خود بویژه از آمریکا و انگلیس را از پنج سال گذشته تاکنون 279 برابر افزایش داده اند.
 
ویلیام هارتونگ کارشناس مرکز سیاست بین الملل (CIP) در مقاله خود در سایت "لوبلاگ" آورده است: صادرات اسلحه به عربستان بین سال های 2011 و 2015 میلادی حدود 279 درصد افزایش یافته است که بیش از سه چهارم این سلاح ها، از آمریکا و انگلیس خریداری شده است .
 
مسئولان سعودی معمولاً پیشتر برای حفظ تاج و تخت و تضمین حمایت واشنگتن از حکومت ریاض قراردادهای تسلیحاتی سنگین با آمریکا امضا می کردند ولی اکنون چنین قراردادهایی را برای استفاده از سلاح های وارداتی در جنگ های خود خصوصاً جنگ یمن امضاء می کنند.
 
گزارش مؤسسه " دیده بان کمک های امنیتی (SAM) نیز " حاکیست که صادرات اسلحه به عربستان در دوران باراک اوباما در مقایسه با دوران ریاست جمهوری جرج بوش 96 درصد افزایش یافته است و بیش از 2 هزار و 500 سعودی در سال 2014 در آمریکا دوره های آموزش نظامی را گذراندند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjite8huqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی